Tom R Startet 2.Januar.2019 Link til dette innlegget Startet 2.Januar.2019 Driver båtoppussings prosjekt. Når ferdig ønsker jeg båtplass på fint sted men ikke for dyrt. Bor på Lørenskog, derfor er tidligere plasser i Vestfold ikke aktuelt. Har noen tips om båtplasser ikke for langt fra Lørenskog f.ex. innenfor 30-45 min kjøring å tipse om? Setter pris på alle innspill. Tom R Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 2.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2019 Det er jo en noen båtplasser i Lillestrøm og Rælingen? Skal du til saltvann er neppe "45 minutter" og "billig" noe du ser i samme setning. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 2.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2019 Hei, Langvannet kan jo bli litt kjedelig i lengden :) Kommer litt ann på tidsperspektivet, men det kan være lurt å melde seg inn i en av foreningene i Frognerkilen. Kan være en del ventetid på plass, men veldig rimelig når man kommer frem. Siden Lørenskog ikke har kystlinje, og er tilstøtende til Oslo, får man være medlem i disse gunstige foreningene. Ellers er jo "Padda" et greit sted. Eller Oppegård båtforening. Grei avstand til begge. Holder det med en 3 meters plass, er det en del tilgjengelig for leie både i Leangbukta og andre steder rundt om. vet KNS har en hel del mindre plasser ledig (hverfall frem til havnen bygges om ). Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 2.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2019 Tenk kø og bomring. Vi har båt i Skjeberg. Bor på Fetsund Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 3.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2019 Vi bor på Lørenskog og har båtplass i Frognerkilen Oslo. Der er det mange foreninger, og de er billige (ideelle foreninger på kommunal grunn. Ventelistene er ikke så veldig lange lengre, men du smetter nok ikke inn første året på fast plass - de har dog leie muligheter når de faste plassene ikke brukes av rettighetshaverne. Sitér dette innlegget Link to post
Tom R Svart 3.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2019 Takker for tips. Da har jeg noen alternativer å se nærmere på! Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Vi valgte Son som et godt kompromiss mellom kjøretid til båtplassen og plassering passe langt ut i fjorden. Bor på Langhus, derfra er det 30 min til Son, så fra Lørenskog skulle det vel bli rundt 50 minutter. Indre Oslofjord er koselig den, men det er helt andre muligheter lenger ut i fjorden. Kommer an på hva man prioriterer. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Hvis du har en båt på 21-25 fot (ifølge signaturen), så er det ofte mulig å få leid plass fra år til år i Oppegård Båtforening uten å ha fast plass. Den er utenfor både indre og ytre bomring. Båtplassene fordeles i disse dager, men du kan være heldig og få plass i 2019-sesongen hvis du tar en telefon til havnebas nå. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Jeg bor på Skjetten ved Lillestrøm og har båten i Son.Jeg pleier å bruke 44 minutter kjøretid utenom rushtid (gjennomsnitthastighet 92,7km/t). Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nordan family 27 Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Lakseberget i Sandvika har også noen plasser foreningen eier og leier ut kommersielt. Ikke superbillig, men greit. Er dog litt langt fra Lørenskog, selvom jeg ikke synes det var avskrekkende den gangen jeg hadde plass der. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 4 hours ago, Lars H. said: Jeg bor på Skjetten ved Lillestrøm og har båten i Son.Jeg pleier å bruke 44 minutter kjøretid utenom rushtid (gjennomsnitthastighet 92,7km/t). Her bør man kanskje legge vekt på "utenom rushtid". I rushtid kan det ta nesten det dobbelte.. (erfaring fra vi lå i Drøbaksundet). Sitér dette innlegget Link to post
Tom R Svart 5.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2019 Takker for mange gode innspill. Det er en del havner som er tilknyttet Oslofjorden; Padda (Nordstrand), Frognerkilen, Oppegård... Eller Leangbukta/Asker... For en som ikke har tidligere hatt båt i dette området; hvilke fine øyer er det man vanligvis anbefaler å dra til fra disse havnene? Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 6.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 Indre Oslofjord har en stor mengde flotte steder, ikke bare øyer. Feks Husbergøya, Gressholmen, Borøya og ikke minst det flotte området som engang var Fornebu flyplass, som nå er Storøyodden. Lengre ut har man de populære som Håøya, Oscarsborg eller Sætre. Det er mange fler og, men dette var noen eksempler. Indre Oslofjord inneholder mye fint, det gjør ytre fjord også. Det ene utelukker ikke det andre. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 20.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2019 Storsand på Hurum er en flott havn ved Drøbaksund. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.