MB Sofie
Uff, her ble det dårlig med oppdateringer.
Jeg har vært båtforvirret noen år, egentlig ikke helt vist hva jeg vil i forhold til familie situasjon med unger som blir større.
Vi har prøvd å ha en mindre motorbåt siden jeg kjøpte Willingen over.
Har hatt en Beneteau Antaras 6.80 i mellom her også nå, men vi har landet tilbake i Willingen.
Dette er ikke samme Willingen vi kjøpte i 2019, vi solgte den og har kjøpt en med nyere rigg og motor. Dessverre viste det seg at motor var betjent av en absolutt pappskalle, som hadde klart å dra til boltene til seildrevet belgen så hardt at disse hadde gått over gjengene eller noe sånt. Dette er reparert men må nok støpes om ved neste bytte av belg. Heldigvis 7 år til...
Som dere kan se på bildene under så er det ikke stort med gjenger igjen, også kan dere se at belgen er på vei ut. Det var vekten av motoren og 3 bolter som holdt alt på plass...
Sett bort ifra all jobben som gjøres inne så ble det montert baugspyd på båten i løpet av sommeren. Det angrer jeg ikke på
Ja, får legge ved ett stemningsbilde til slutt. Her krysser jeg og en kamerat over fra Koster til Tjøme nå i sommer. Det var så vidt ett pust i lufta til å fylle storseilet, men ble rolig gange med motor hele overfarten.