Joakim123 Startet 2.Januar.2019 Del på Facebook Startet 2.Januar.2019 hei. jeg har en mercedes om352 130hk som jeg har hatt i noen uker nå. dynamoen er ødelagt så holder på å bestille ny men vet ikke helt hvor jeg skal finne riktig dynamo. det stod på den forrige dynamoen. noe som vet om eller har link til en dynamo som funker til min motor? et annet problem jeg har fått er at noen ganger når båten er blitt varm så begynner den å synke i turtall når jeg ligger på rundt 2000. som oftest går det opp igjen av seg selv, men forrige gang jeg var ute med båten så sank den mer og mer i turtall og motoren stoppet til slutt. den startet igjen med en gang for så å kubbe igjen etter en stund mens jeg kjørte. Noen som har vært borti noe lignende før eller vet hva det kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 2.Januar.2019 Del på Facebook Svart 2.Januar.2019 Hadde en slik i min gamle båt. Kjøpte en standard/universal 70 A dynamo hos Solhaug Skipselektro. Et hull nede og tre på rekke oppe for å passe flere motorer. Et tips hvis motoren oppfører seg sånn er å skifte diesel filter. Et ganske tett filter kan gå ved lav belastning, men ved pådrag går det for lite diesel gjennom. En annen fiffig ting med disse motorene er at hvis oljetrykket forsvinner, så stopper motoren. Tror oljetrykket åpner for dieselen i pumpen, er ikke helt sikker hvordan det fungerer. Så sjekk oljenivået. Sitér dette innlegget Link to post
Saltos Svart 10.Januar.2019 Del på Facebook Svart 10.Januar.2019 Hør med Normog. De driver med disse motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.