Erik Startet 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2019 Kom over et pris-greit alternativ for å inspisere på trange plasser. Det er IP 67- Er det da egnet til å feks feste på en stang og inspisere drev/skrog under vann, eller må mann opp i IP 68 for slikt ? Kamera det gjelder : https://www.marhttps://www.maritim.no/inspeksjons-kamera-3meter-ip67-led-lys-wifi?utm_source=Make%20Nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=Sjekk%20denne%20nyheten,%20Inspeksjonskamera#.XC8w01IUlp9itim.no/fortoyning-2 Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
index Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 IP67 er vanntett til 1m dyp I inntil 30 minutter. Så jeg vil tro du er helt på grensen her . Jeg ville nok ha gått for noe litt tettere hvis mulig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MorganX Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 (redigert) Må nok opp i IP68... det finnes mange inspeksjons kameraer som er IP 68.. bare å google. Redigert 4.Januar.2019 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 For kortvarig sjekk burde dette være helt innafor, jeg ville vært mer skeptisk til kvaliteten på bildet denne klarer å levere under vann.. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Du bør sjekke WiFi rekkevidden når kamera er under vann Sitér dette innlegget Link to post
imens Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 27 minutes ago, Bidevind said: Du bør sjekke WiFi rekkevidden når kamera er under vann Vil tru at WiFi senderen sitter i boksen/batteriet slik at signalet er upårivka enten kameraet er under eller over vann. Sitér dette innlegget 2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.) Link to post
Dreuf Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Har ett tilsvarende kamera fra ebay og det er for dårlig kvalitet til å se på "større" ting. Er en slags makrolinse så må ganske nærme objektet for å få fokus. Inni trange rør og slikt er det helt genialt. For å ta en titt under båten bruker jeg ett gammelt Gopro på en selfiestang. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Gopro Hero er jo vanntett ned til 10 meter. Koster jo litt mer, men garantert mye mer nyttig og moro til alt annet enn rørinspeksjon. Sett på ett undervannshus, så kan du slippe det ned på 30 meter og sjekke ankeret;) Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Men, Gopro har vel ingen kabel og dermed WiFi sender i kamera. Tror ikke det fungerer bra under vann. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Maika skrev 25 minutter siden: Gopro Hero er jo vanntett ned til 10 meter. Koster jo litt mer, men garantert mye mer nyttig og moro til alt annet enn rørinspeksjon. Sett på ett undervannshus, så kan du slippe det ned på 30 meter og sjekke ankeret;) GoPro Hero 7 white koster rett over 2000,- og er vanntett ut av boksen. Men wifi under vann... ja det aner jeg ikke om vil fungere. Men GoPro har godt bilde og veldig vidvinkel så jeg tipper en vil klare å filme "det meste" uten å kunne se "live" på telefon eller brett. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 4.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Jeg er ikke direkte på jakt, men kom mer tilfeldig over det, i kattegorien kjekt å ha. Dersom jeg finner ett inspeksjons kamera som både er litenok og med lys til å kikke på trange mørke plasser, vanntett, for å kikke under vann, bra nok til å få noe ut av bildene, og billig nok til at jeg kan ta det ut på kjekt å ha budsjettet mitt så blir det kanskje, men har ikke funnet noe som tilfredstiller alle kriterier enda, heller ikke denne gang altså.. Men takk for innspill/hjelp :-) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Guest Thostr Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Jeg har brukt inspeksjonskamera under vann, og som sagt tidligere her så er hovedproblemet å forstå hva det er man ser - det blir for makro. Gopro-metoden fungerte greit for meg også, selv om man kanskje får et par forsøk før man får de bildene man ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Hei Erik ! Her ser du hva jeg har ombord : Kamera og monitor Tapet kameraet på båtshaken og junior opererte båtshake, mens jeg så på monitoren. Har også lys for mørke dager Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Maika Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Pinkvin skrev for 1 time siden: GoPro Hero 7 white koster rett over 2000,- og er vanntett ut av boksen. Men wifi under vann... ja det aner jeg ikke om vil fungere. Men GoPro har godt bilde og veldig vidvinkel så jeg tipper en vil klare å filme "det meste" uten å kunne se "live" på telefon eller brett. Wifi fungerer dårlig i vann, ja, så skal man bruke den til feks live ankersjekking må man vel koble til en coax-kabel. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Kansje bruke ett vantett usb kamera med led lys. som man plugger i pc/mobil eller tv. Disse kommer med ledning på 5-25m og koster en 100 lapp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.