Jump to content

Inspeksjonskamera, IP67 - Er dette egnet til å kikke under båten?

Erik

Recommended Posts

Kom over et pris-greit alternativ for å inspisere på trange plasser.

Det er IP 67- Er det da egnet til å feks feste på en stang og inspisere drev/skrog under vann, eller må mann opp i IP 68 for slikt ?

Kamera det gjelder : https://www.marhttps://www.maritim.no/inspeksjons-kamera-3meter-ip67-led-lys-wifi?utm_source=Make%20Nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=Sjekk%20denne%20nyheten,%20Inspeksjonskamera#.XC8w01IUlp9itim.no/fortoyning-2

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Guest Avmønstret#
Maika skrev 25 minutter siden:

Gopro Hero er jo vanntett ned til 10 meter. Koster jo litt mer, men garantert mye mer nyttig og moro til alt annet enn rørinspeksjon.

Sett på ett undervannshus, så kan du slippe det ned på 30 meter og sjekke ankeret;)

GoPro Hero 7 white koster rett over 2000,- og er vanntett ut av boksen. 

Men wifi under vann... ja det aner jeg ikke om vil fungere. Men GoPro har godt bilde og veldig vidvinkel så jeg tipper en vil klare å filme "det meste" uten å kunne se "live" på telefon eller brett. 

Jeg er ikke direkte på jakt, men kom mer tilfeldig over det, i kattegorien kjekt å ha. Dersom jeg finner ett inspeksjons kamera som både er litenok  og med lys til å kikke på trange mørke plasser, vanntett, for å kikke under vann, bra nok til å få noe ut av bildene,  og billig nok til at jeg kan ta det ut på kjekt å ha budsjettet mitt så blir det kanskje, men har ikke funnet noe som tilfredstiller alle kriterier enda, heller ikke denne gang altså..

Men takk for innspill/hjelp :-)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Pinkvin skrev for 1 time siden:

GoPro Hero 7 white koster rett over 2000,- og er vanntett ut av boksen. 

Men wifi under vann... ja det aner jeg ikke om vil fungere. Men GoPro har godt bilde og veldig vidvinkel så jeg tipper en vil klare å filme "det meste" uten å kunne se "live" på telefon eller brett. 

Wifi fungerer dårlig i vann, ja, så skal man bruke den til feks live ankersjekking må man vel koble til en coax-kabel. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...