
BlåFerie
Hørte med Volspec i går, de sier de ikke har noe kit for ombygging fra md7 til md2040, antar det er gått ut av sortimentet.
Tenker jeg uansett lager noen cad tegninger og lager selv av varmgalvaniserte U-profiler.
Har MS25s drev på den nye motoren og 110s på den gamle. Som du sier er det 8 hull på 110s mens det er 12 på MS25s.
Og det ser ut til at jeg kan bruke alle eksisterende hull, men må supplere med nye hull innimellom. Da var tanken å lime fast tilpassede rustfrie/syrefaste gjengestag (A4-80) for de nye hullene istedenfor å lime inn mutter, tanker om det?
Ser hempel har en to-komp epoxy lim som er beregnet til stål og glassfiber. Alternativt kan ringen fra 110s brukes på MS25s, men den er noe rusten og det er nok en grunn for at de har økt antall bolter.
Legger ved litt bilder. Fikk dratt ut den gamle motoren i går, og tatt ned det meste av den gamle isolasjonen.
Skal bytte alt av ledninger og brytere, samt oppgradere batteribanken.
Luke og vegg inn til motor:
Veggen fjerna:
Brukte en tautalje for å dra ut motoren, etter alt var koblet fra. Eksosslangen satt godt! Fikk støttet opp motoren med noen plankebiter slik at den gled forholdsvis greit.
Det ble litt oljesøl, men etter det var fjernet fikk jeg tatt ned mesteparten av isolasjonen.
Nå er seildrevet tappet for olje, det kommer forhåpentligvis ut i dag. Så langt har båten vært på land 3 dager.
Her ser man gammel klemring, og antall bolter.
Og et bilde av ny klemring til MS25s drevet.