Jump to content

Edit History

BlåFerie

BlåFerie

Hørte med Volspec i går, de sier de ikke har noe kit for ombygging fra md7 til md2040, antar det er gått ut av sortimentet.

Tenker jeg uansett lager noen cad tegninger og lager selv av varmgalvaniserte U-profiler.

 

Har MS25s drev på den nye motoren og 110s på den gamle. Som du sier er det 8 hull på 110s mens det er 12 på MS25s.

Og det ser ut til at jeg kan bruke alle eksisterende hull, men må supplere med nye hull innimellom. Da var tanken å lime fast tilpassede rustfrie/syrefaste gjengestag (A4-80) for de nye hullene istedenfor å lime inn mutter, tanker om det?

Ser hempel har en to-komp epoxy lim som er beregnet til stål og glassfiber. Alternativt kan ringen fra 110s brukes på MS25s, men den er noe rusten og det er nok en grunn for at de har økt antall bolter.

 

Legger ved litt bilder.  Fikk dratt ut den gamle motoren i går, og tatt ned det meste av den gamle isolasjonen. 

Skal bytte alt av ledninger og brytere, samt oppgradere batteribanken.

 

Luke og vegg inn til motor:

20190304_195455.jpg.48bc1ea761e88b5da7d950aa97611ed8.jpg

 

 

 

Veggen fjerna:

20190304_204253.jpg.3c78da5cd07f4fa0e394fd0bae2f2d79.jpg

 

Brukte en tautalje for å dra ut motoren, etter alt var koblet fra. Eksosslangen satt godt! Fikk støttet opp motoren med noen plankebiter slik at den gled forholdsvis greit.

20190305_194925.jpg.64c4890f07edbcec356623dd7fbc9fe6.jpg

 

 Det ble litt oljesøl, men etter det var fjernet fikk jeg tatt ned mesteparten av isolasjonen.

 

20190305_222526.jpg.2bc9f0ced8657f6fe100f1e1fc539edf.jpg

 

 

Nå er seildrevet tappet for olje, det kommer forhåpentligvis ut i dag. Så langt har båten vært på land 3 dager. 

Her ser man gammel klemring, og antall bolter.

 

20190305_212257.jpg.54fb6b45ca27621b399ec9d00121fbaa.jpg

 

Og et bilde av ny klemring til MS25s drevet.

20190306_000758.jpg.bd41294dd00e13cffe018b97649d006c.jpg

 

 

20190305_225151.jpg

 

BlåFerie

BlåFerie

Hørte med Volspec i går, de sier de ikke har noe kit for ombygging fra md7 til md2040, antar det er gått ut av sortimentet.

Tenker jeg uansett lager noen cad tegninger og lager selv av varmgalvaniserte U-profiler.

 

Har MS25s drev på den nye motoren og 110s på den gamle. Som du sier er det 8 hull på 110s mens det er 12 på MS25s.

Og det ser ut til at jeg kan bruke alle eksisterende hull, men må supplere med nye hull innimellom. Da var tanken å lime fast tilpassede rustfrie/syrefaste gjengestag (A4-80) for de nye hullene istedenfor å lime inn mutter, tanker om det?

Ser hempel har en to-komp epoxy lim som er beregnet til stål og glassfiber. Alternativt kan ringen fra 110s brukes på MS25s, men den er noe rusten og det er nok en grunn for at de har økt antall bolter.

 

Legger ved litt bilder.  Fikk dratt ut den gamle motoren i går, og tatt ned det meste av den gamle isolasjonen. 

Skal bytte alt av ledninger og brytere, samt oppgradere batteribanken.

 

Luke og vegg inn til motor:

20190304_195455.jpg.48bc1ea761e88b5da7d950aa97611ed8.jpg

 

 

 

Veggen fjerna:

20190304_204253.jpg.3c78da5cd07f4fa0e394fd0bae2f2d79.jpg

 

Brukte en tautalje for å dra ut motoren, etter alt var koblet fra. Eksosslangen satt godt! Fikk støttet opp motoren med noen plankebiter slik at den gled forholdsvis greit.

20190305_194925.jpg.64c4890f07edbcec356623dd7fbc9fe6.jpg

 

 Det ble litt oljesøl, men etter det var fjernet fikk jeg tatt ned mesteparten av isolasjonen.

 

20190305_222526.jpg.2bc9f0ced8657f6fe100f1e1fc539edf.jpg

 

 

Nå er seildrevet tappet for olje, det kommer forhåpentligvis ut i dag. Så langt har båten vært på land 3 dager. 

Her ser man gammel klemring, og antall bolter.

 

20190305_212257.jpg.54fb6b45ca27621b399ec9d00121fbaa.jpg

 

Og et bilde av ny klemring til MS25s drevet.

20190306_000758.jpg.bd41294dd00e13cffe018b97649d006c.jpg

 

 

20190305_225151.jpg

20190306_000740.jpg



×
×
  • Create New...