Jump to content

Edit History

X10an

X10an

På bildet du har lagt ved av gearhuset ser det ut som godset rundt det øverste hullet er "spissere" enn det nederste. Dette bør gjenspeiles i del nummer 2 og monteres selvfølgelig deretter. Dersom godset rundt hullene er symmetriske spiller der ingen rolle hva som er opp og hva som er ned.

Så skal jeg prøve meg på del nummer 1...

Det er lenge siden jeg har skrudd på slikt, men kan det være meningen at den splinten skal holde fast den delen med to "tårn" som titter frem fra gearhuset (i senter av tannhjulet) slik at denne delen først skal tres på akselen, og deretter skal splinten gjennom både tårn-del og aksel (eller bare gjennom akselen?) før alt dette samlet føres tilbake inn i gearhuset? Jeg må være tydelig på at jeg bare gjetter nå, for dette er virkelig ikke noe jeg husker godt... Dersom delen med tårn er en del av tannhjulet så utgår selvfølgelig alt jeg sier :-) 

Eller er den flate "splinten" i akselen fjærbelastet og kan beveges frem og tilbake slik at den runde splinten (del 1) skal skyve på den flate (mellom senter av akselen) for å skifte mellom fri og gear? 

X10an

X10an

På bildet du har lagt ved av gearhuset ser det ut som godset rundt det øverste hullet er "spissere" enn det nederste. Dette bør gjenspeiles i del nummer 2 og monteres selvfølgelig deretter. Dersom godset rundt hullene er symmetriske spiller der ingen rolle hva som er opp og hva som er ned.

Det er lenge siden jeg har skrudd på slikt, men kan det være meningen at den splinten skal holde fast den delen med to "tårn" som titter frem fra gearhuset (i senter av tannhjulet) slik at denne delen først skal tres på akselen, og deretter skal splinten gjennom både tårn-del og aksel (eller bare gjennom akselen?) før alt dette samlet føres tilbake inn i gearhuset? Jeg må være tydelig på at jeg bare gjetter nå, for dette er virkelig ikke noe jeg husker godt... Dersom delen med tårn er en del av tannhjulet så utgår selvfølgelig alt jeg sier :-) 

Eller er den flate "splinten" i akselen fjærbelastet slik at den runde splinten (del 1) skal skyve på den flate for å skifte mellom fri og gear? 

X10an

X10an

X10an

X10an

Det er lenge siden jeg har skrudd på slikt, men kan det være meningen at den splinten skal holde fast den delen med tre "tårn" som titter frem fra gearhuset (i senter av tannhjulet) slik at denne delen først skal tres på akselen, og deretter skal splinten gjennom både tårn-del og aksel (eller bare gjennom akselen?) før alt dette samlet føres tilbake inn i gearhuset? Jeg må være tydelig på at jeg bare gjetter nå, for dette er virkelig ikke noe jeg husker godt... 

X10an

X10an

Det er lenge siden jeg har skrudd på slikt, men kan det være meningen at den splinten skal holde fast den delen med tre "tårn" som titter frem fra gearhuset (i senter av tannhjulet) slik at denne delen først skal tres på akselen, og deretter skal splinten gjennom både tårn-del og aksel før alt dette sammen føres tilbake inn i gearhuset? Jeg må være tydelig på at jeg bare gjetter nå, for dette er virkelig ikke noe jeg husker godt... 

X10an

X10an

På bildet du har lagt ved ser det ut som godset rundt det øverste hullet er "spissere" enn det nederste. Dette bør gjenspeiles i del nummer 2 og monteres selvfølgelig deretter. Dersom godset rundt hullene er symmetriske spiller der ingen rolle hva som er opp og hva som er ned.

Det er lenge siden jeg har skrudd på slikt, men kan det være meningen at den splinten skal holde fast den delen med tre "tårn" som titter frem fra gearhuset (i senter av tannhjulet) slik at denne delen først skal tres på akselen, og deretter skal splinten gjennom både tårn-del og aksel før alt dette sammen føres tilbake inn i gearhuset? Jeg må være tydelig på at jeg bare gjetter nå, for dette er virkelig ikke noe jeg husker godt... 

• Create New...