Tore B Startet 6.Januar.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Januar.2019 Jeg har ett sete i båten som tydeligvis er av mye dårligere kvalitet en de andre. Jeg har lest litt på nettet om firmaer som restaurerer disse så de skal bli gode som «nye». Jeg har også sendt ut en forespørsel til et par stykker på østlandet uten å få noen respons. Er det noen som har erfaring med reparasjon av skinn, eller er det bare å trekke den om først som sist? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 6.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 (redigert) Dette ser ut som en grei kandidat til reparasjon selv (DIY), gitt at det det faktisk er ekte skinn da. Kjøp skinnfarge og øvrige reparasjonsprodukter som om du skulle reparere et bilsete, se f.eks https://skinnapoteket.no/skinnfarge-kart.html Jeg har reparert lyse skinnseter på en bil som hadde tilsvarende skade bare i mindre omfang, og det ble utrolig bra. Redigert 6.Januar.2019 av Thostr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 6.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 Vanskelig å se skikkelig ut fra bildene, men du er sikker på at det ikke er en form for skai? Hvis så er vil dessverre kun omtrekking være en pen løsning. Et mulig alternativ er å lakke/male om putene, men ujevnheter vil fortsatt vises. Blant annet Gasolin.no solgte tidligere en såkalt vinyllakk egnet til skai (søkte etter vinyllakk hos Gasolin, men det ser ikke ut til at de fører denne lengre). Den lakken trakk ned i selve skaien og farget dermed skaien godt. Biltema har også vinyllakk, men usikker på om kvaliteten kan sammenlignes med den Gasolin hadde. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 7.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2019 Jeg kjøpte det jeg trengte fra dette stedet for å sette i stand et skinnratt jeg egentlig trodde var "long gone".... Resultatet ble faktisk som når rattet (og bilen) var nytt: https://leatherrepaircompany.com Enkle bruksanvisninger gjorde jobben til en lek! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
marius Svart 8.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2019 Hvis du er sikker på at det er skinnseter burde det gå greit å fikse disse. Har kjøpt riktig lakk til min Volvo her https://poleringskongen.no/innside/13/skinnreparasjon Ratt og girkule ble som nytt. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 8.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2019 Har erfaring fra og lakke opp skinnseter til bil. Har kjøpt en liten lakksprøyte på Jula og det fungerer fint. Er svært overasket over hvor fint dette blir og ikke så vanskelig heller. Viktig med skikkelig produkter og rens av skinnet. Videre med jevnlig etterbehandling av skinn under bruk. Les deg litt opp så blir denne benken som ny. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 8.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2019 Det høres ut som det er verd et forsøk på å redde setet. Hadde mest lyst til å få satt bort jobben, men får ta sjansen på å prøve selv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.