hakanthn2 Startet 6.Januar.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Januar.2019 Jag har en Joda 8100 från -85, och har problem med läckage när det regnar. Regnet tar sig in i plåtöverbyggnaden / doghousen någonstans, och följer plastkanten akterut. Har försökt täta överallt vi kan tänka oss att det kommer in (se bilder nedan), men det har inte hjälpt. Försökt hitta läckan genom att spola vatten utifrån och se när det kommer in vatten – men då är det tätt! Är det någon som haft detta problem på en Joda? Tar gärna tips! Regn tar sig in i plåt-överbyggnaden: Vatten rinner akterut längs plastkanten, och kommer fram på bägge sidorna i sittbrunnen. Det droppar också in i facken på bägge sidorna rakt under doghousen. Jag har bytt kapell. Jag har tätat mellan trä och plast utifrån - tagit bort gammal och lagt i ny sika. Slipat o lackat träramen på doghousen och bytt till ny tätning / sika Skruvat ur alla kapellknoppar, och tätat med sika: Skruvat ur alla skruvar som fäster plåtöverbyggnaden i skrovet, och tätat med sika. Tätat mellan gummilist och rutor samt mellan plåt och plast med Captain Tolleys Creeping crack cure. Sitér dette innlegget Link to post
ÅkeMackan Svart 4.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2020 Hej! Fick du ordning på ditt läckage? Har samma problem. /Marcus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.