Jump to content

Ny sengebunn/spiler i forpiggen

skage

Recommended Posts

Skal gå til innkjøp av Maritim sine sengenbunn typ  :https://www.maritim.no/bedflex-dobbel-180x200cm-spile-10mm#.XDXeqFxKhaQ

Sengen i vår båt er da ca 160 cm x 100. Den er da og forstå ikke like bred innerst som ytterst da. Skal jeg kjøpe et stk og tilpasse dette eller jeg kjøpe 2 stk som tilpasses. Tilgang til rom under er ikke tema for oss.

Hva tror dere er best. Tror dere komforten blir noe annerledes med 1 eller 2? Vil jeg merke noen forskjell på disse 2 valgene? Har noen noe erfaring og komme med. Jeg ville gått for 1 stk om ikke noen andre sier noe annet som høres fornuftig ut så langt.

Endte opp med Ikea sin selv. 

195,- per stykk.

Tilpasset forrige fredag etter jobb. 

La ut bunnen. 

Tusjet opp.

nummererte sånn i tilfelle. 

Tok av bånd og stifter på siden for tilpasning 

Tok bunnen på kaia og sagde etter markering 

Stiftet båndet på nytt med en Stanley stiftemaskin fra jula

La på plass

Dommen fra kona søndag etter helgen ombord: Nå er sengen ombord nesten like god som den hjemme. 

Ps! Har også en grei overmadrass fra jysk, men den var der fra før. 

Mvh

Tor Arild

Det ble maritim sin bedflex på meg. Tilbud nå på Slependen. Par timers jobb med litt kapping og tilpassing så var spilene på plass. Tror nok dette er veldig bra vedrørende kondens under madrass. Når det gjelder komfort er jeg litt usikker på hvor mye dette hjalp, sikkert litt. Har en gammel overmadrass typ foam skum men tror den er ferdig som dette. Må nok sjekk opp litt andre leverandøre på dette, mulig Ikea er løsningen. 

@Skage, en ny overmadrass gjør underverker. Både Ikea og jysk (og sikkert en drøss andre) har gode overmadrasser.

Men, en ting de alle har til felles, er at rundt overmadrassen er et relativt tykt trekk. 

Det er vanskelig å få sydd fint. 

Fikk et tips her inne i en tidligere tråd som var veldig verdifullt:

Ta overmadrassen ut av trekket etter å ha laget eksempelvis en papp eller plastmal av madrassen.

Klipp eller skjær til overmadrassen og legge den tilbake i trekket sitt. 

De løse feltene etter tilpassing, bretter du ganske enkelt inn under madrassen. 

Langt bedre enn å tilpasse det tykke trekket, men det er jo avhengig av utgangspunkt i sykunnskapene du har tilgjengelig.

Mvh

Tor Arild

Tor Arild skrev 37 minutter siden:

De løse feltene etter tilpassing, bretter du ganske enkelt inn under madrassen. 

Langt bedre enn å tilpasse det tykke trekket, men det er jo avhengig av utgangspunkt i sykunnskapene du har tilgjengelig.

Jeg sydde til trekket etter å ha kuttet til overmadrassen. Selv med mine heller begredelige sykunnskaper ble dette helt OK!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...