skage Startet 9.Januar.2019 Del på Facebook Startet 9.Januar.2019 Skal gå til innkjøp av Maritim sine sengenbunn typ :https://www.maritim.no/bedflex-dobbel-180x200cm-spile-10mm#.XDXeqFxKhaQ Sengen i vår båt er da ca 160 cm x 100. Den er da og forstå ikke like bred innerst som ytterst da. Skal jeg kjøpe et stk og tilpasse dette eller jeg kjøpe 2 stk som tilpasses. Tilgang til rom under er ikke tema for oss. Hva tror dere er best. Tror dere komforten blir noe annerledes med 1 eller 2? Vil jeg merke noen forskjell på disse 2 valgene? Har noen noe erfaring og komme med. Jeg ville gått for 1 stk om ikke noen andre sier noe annet som høres fornuftig ut så langt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Januar.2019 Del på Facebook Svart 9.Januar.2019 Høres fornuftig ut å gå for en stor. Så holder I det minste alt seg på plass der det skal være. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ask Svart 9.Januar.2019 Del på Facebook Svart 9.Januar.2019 Hei Me kjøpte noko liknande på IKEA, og til ein heeeilt annan pris. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 9.Januar.2019 Del på Facebook Svart 9.Januar.2019 Hei. Kjøpte også flexibel sengbunn på Ikea til en svært god pris. Saget den enkelt til så den passet. Har bare god erfaring med den. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 9.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2019 De har ikke slike som er festet skikkelig sammen mer, bare med bånd mellom, tror det kan fort bli litt rallemikk. Ja sengebunnen er dyr men håper at de er verd det både med tanke på komfort og fukt/kondens. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 9.Januar.2019 Del på Facebook Svart 9.Januar.2019 https://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/bedroom/24827/ Bedre kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 9.Januar.2019 Del på Facebook Svart 9.Januar.2019 Endte opp med Ikea sin selv. 195,- per stykk. Tilpasset forrige fredag etter jobb. La ut bunnen. Tusjet opp. nummererte sånn i tilfelle. Tok av bånd og stifter på siden for tilpasning Tok bunnen på kaia og sagde etter markering Stiftet båndet på nytt med en Stanley stiftemaskin fra jula La på plass Dommen fra kona søndag etter helgen ombord: Nå er sengen ombord nesten like god som den hjemme. Ps! Har også en grei overmadrass fra jysk, men den var der fra før. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 10.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2019 Det ble maritim sin bedflex på meg. Tilbud nå på Slependen. Par timers jobb med litt kapping og tilpassing så var spilene på plass. Tror nok dette er veldig bra vedrørende kondens under madrass. Når det gjelder komfort er jeg litt usikker på hvor mye dette hjalp, sikkert litt. Har en gammel overmadrass typ foam skum men tror den er ferdig som dette. Må nok sjekk opp litt andre leverandøre på dette, mulig Ikea er løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 10.Januar.2019 Del på Facebook Svart 10.Januar.2019 @Skage, en ny overmadrass gjør underverker. Både Ikea og jysk (og sikkert en drøss andre) har gode overmadrasser. Men, en ting de alle har til felles, er at rundt overmadrassen er et relativt tykt trekk. Det er vanskelig å få sydd fint. Fikk et tips her inne i en tidligere tråd som var veldig verdifullt: Ta overmadrassen ut av trekket etter å ha laget eksempelvis en papp eller plastmal av madrassen. Klipp eller skjær til overmadrassen og legge den tilbake i trekket sitt. De løse feltene etter tilpassing, bretter du ganske enkelt inn under madrassen. Langt bedre enn å tilpasse det tykke trekket, men det er jo avhengig av utgangspunkt i sykunnskapene du har tilgjengelig. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Januar.2019 Del på Facebook Svart 10.Januar.2019 Tor Arild skrev 37 minutter siden: De løse feltene etter tilpassing, bretter du ganske enkelt inn under madrassen. Langt bedre enn å tilpasse det tykke trekket, men det er jo avhengig av utgangspunkt i sykunnskapene du har tilgjengelig. Jeg sydde til trekket etter å ha kuttet til overmadrassen. Selv med mine heller begredelige sykunnskaper ble dette helt OK! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
skage Svart 10.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2019 Ja jeg skal til Jysk i dag og kjøpe testvinner der (Dream Zone Gold eller noe). Blir nok som det sies at jeg bretter overflødig stoff under så får Mor ta med seg symaskin når det passer og klippe og sy litt. Sitér dette innlegget Link to post
hcn Svart 8.Juni.2020 Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 Hei, jeg vurderer noe slikt i vår båt, men stemmer det at denne gjør slik at madrassen ikke blir fuktig i det heletatt? vi har forøvrig ganske tynn madrass, er det slik at vi MÅ ha overmadrass i tilegg? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.