Jump to content

Yamaha f20b Deler/forgasser

jossssi93

Recommended Posts

Hei.

Er på leting etter noen deler til min yamaha f20b. I hovedsak så er jeg på leting etter ny forgasser, men dette var letter sagt enn gjort da jeg finner forgasser, men sliter med å skjønne hvilken som kan passe til min motor. Har funnet noen på ebay, de har forskjellige art.nr og i beskrivelsen så er ikke min motor listet opp. På merkelappen på motoren står det F20BMH (6AHK) S 1031447 D-2011. Kan noen hjelpe meg å finne riktig forgasser?

• 2 måneder senere...

Hei, det er fordi de på ebay, som oftest opererer med amerikanske betegnelser.

Det er en som selger Yamaha f20b hk forgassere på finn, og etter det jeg kan forstå, dreier det seg om en kinesisk Xinlong forgasser med delenummer 6AH-14301.De er av bra nok kvalitet, og du får de på ebay/Amazon til ca.70 $.Med litt frakt og toll/moms ender prislappen på ca.1000 nok.Evt.kjøpe på finn 1400 kr.

Hvis du har en motor som er produsert etter 2006, er det bare å slå til.

Har du en defekt forgasser er det også mulig å kjøpe et reprasjonskit på boats.net.(6AH-W0093-00-00)

Søk på Amazon etter Boat Motor Carburetor Assy 6AH-14301-00 6AH-14301-01 for Yamaha 4-stroke F20 Outboard Engine. Her finner du rett type fra et Am. firma som heter South Marin(Gjennom Amazon)

Her på forumet er det noen som har fått dårligere kaldstart etter å ha byttet forgasser, men finn-selgeren hadde ikke opplevd noen klager.Grunnen som oppgis er at choke enheten(hvit plastdings)har en annen tempraturkoeffisient.Det er mulig det er riktig, at det er forskjell på hvilken enhet som leveres i forskjellige salgsregioner.Skulle det oppstå, er det bare å skifte over den enheten fra gammel forgasser. Lykke til!

63AC12A3-4524-4397-B7E7-A21102A53E31.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...