K. Hauge Startet 12.Januar.2019 Del på Facebook Startet 12.Januar.2019 Hei Tamd 40 b var visstnok levert med tre forskjellige sjøvannspumper. Jeg ønsker å kjøpe ei ny pumpe som passer. Trenger ikke å være original. Er det noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.Januar.2019 Del på Facebook Svart 12.Januar.2019 Det står vel på pumpa om det er Johnson Pump eller Jabsco og da finner du nok typen også. Resten vet google.... Sitér dette innlegget Link to post
K. Hauge Svart 12.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2019 Det står Volvo Penta på pumpa. Ingen nummer. Umulig å finne nye pumper som passer. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.Januar.2019 Del på Facebook Svart 12.Januar.2019 Det var rart, VP pleier jo å bruke en av de to nevnte men da har de vel fått dem til å sette VP på den. Post et bilde så vil jeg tro du får gode råd her om en som kan passe, evt. med mindre modifikasjoner. Det er jo tross alt snakk om en reimdrevet pumpe som ikke er en integrert del av motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.Januar.2019 Del på Facebook Svart 12.Januar.2019 Jeg fikk lekkasje på en gammel kjølevannspumpte på en Volvo Penta. Da fikk jeg fantastisk god hjelp fra dette firma, den karen kjenner pumpedetaljer som ingen annen. Anbefales! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
boble65 Svart 12.Januar.2019 Del på Facebook Svart 12.Januar.2019 Er ikke sjøvannspumpe på disse drevet av register forbundet av medbringer? Sitér dette innlegget Link to post
K. Hauge Svart 13.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Det står Volvo Penta på pumpa. Ingen nummer. Umulig å finne nye pumper som passer. Det er riktig. Pumpa er drevet av register og medbringer. Jeg skal laste opp et bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.Januar.2019 Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 (redigert) Normalt er det data å finne på lokket. sikkert en Johnsen pumpe. er ikke den gamle reparer-bar? Redigert 13.Januar.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SRC31 Svart 13.Januar.2019 Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 40b har en pumpe ikke mange andre bruker, den er stor! VP verksted kan skaffe, men dyr! Får også kjøpt to forskjellige overhalings kit til denne der! Ikke billig de heller! Sitér dette innlegget Link to post
K. Hauge Svart 13.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Vet du nummeret på de to overhalings-kit som er aktuelle? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.Januar.2019 Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Her er overhalingssett til pumpen din. Sitér dette innlegget Link to post
K. Hauge Svart 13.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Tusen takk for god hjelp. Jeg satser på overhaling. Sitér dette innlegget Link to post
Konrad Hauge Svart 13.Januar.2019 Del på Facebook Svart 13.Januar.2019 Slik ser pumpa ut Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 Er du sikker på at du har tamd 40b? Syns pumpa ser litt liten ut. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 Den ser slik ut. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 Har og samme størrelse som Nimbus4, men den kom og med mindre pumpe. R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 Hadde en gang en AQAD40, der var pumpen større enn din. Hadde senere en AQAD41 og da var sjøvannspumpen mindre, værtfall fysisk. Av nyskjærrighet, hvilke temperatur får du ved fullt pådrag etter ett par minutter? Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 14.Januar.2019 Del på Facebook Svart 14.Januar.2019 Hvad er der galt med din pumpe? Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 15.Januar.2019 Del på Facebook Svart 15.Januar.2019 Larss1 skrev for 14 timer siden: Hadde en gang en AQAD40, der var pumpen større enn din. Hadde senere en AQAD41 og da var sjøvannspumpen mindre, værtfall fysisk. Av nyskjærrighet, hvilke temperatur får du ved fullt pådrag etter ett par minutter? Spør du meg vet jeg ikke. Har aldrig kjørt med fult pådrag. Reidar Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Konrad Hauge Svart 18.Januar.2019 Del på Facebook Svart 18.Januar.2019 Det er samme pumpa. Den ser bare lita ut. Men det er samme pumpe. Har du nummer og navn på den? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.