Kallethekid
Sørlandet2 skrev for 10 timer siden:Mange meninger her. Det er jo fordeler og ulemper med det meste, som er omtalt i denne tråden.
For meg så virker det feil å kjøpe en boogietilhenger for å flytte en båt på 18 fot og under et tonn. Dette med mindre du har masse penger å bruke, samt planlegger å krysse landet.
Jeg hadde en Tysse 6257 når jeg hadde en båt på din størrelse. Funket helt topp. Stabil og fin og kjøre.
Fordeler med en aksel er at det er mulig å manøvrere hengeren etter den er koblet av bilen. Kjekt når den skal vries inn i hjørnet i garasjen, eller snues på oppstillingsplassen. På en Boggiehenger så er dette nærmest umulig.
Samt doble utgifter på vedlikehold når bremsene begynner å ruste fast.
Enig. Jeg ville ikke valgt en boogiehenger til en slik båt, hvis jeg ikke ofte kjørte i øde områder der det kan være viktig å klare en punktering uten å måtte skifte hjul.
Sjeldenutpå skrev for 6 timer siden:Vist ikkje eg hugsar feil hadde min tidligere båthenger midtramme ganske lang slik at eg kunne flytte baugstøtta langt bak, og flyttbar aksel. Nokre år sidan. Kanskje det var brenderup
Baugstøtten kan som regel flyttes en god del, men tror reglene nå for tiden gjør det vanskelig å ha aksler som kan flyttes. Mener at hengeren må være i samsvar med de mål på hjulbase og overheng som står oppgitt i vognkortet.