Kjellg
Glemte en ting..
De ebay batteriene du linket til tror jeg er svada. Det man dokumentert har klart å presse inn i en 18650 celle er etter det jeg forstår 2950mah, som selges som 3000mah. Men uansett går du så høyt så blir dem litt ustabile ref denne linken. Som du kanskje har oppdaget så ligger de fleste 18650 cellene som er i elsykler biler etc på rundt 2600-2700mah. Har åpnet flere elsykkelpakker og det er utelukkende disse cellene som står i. Litt kjipere sykler så kan det være litt lavere kapasitet, men jeg har ALDRI sett noen med høyere kapasitet. Men skal du ha kvalitets celler fra kina (kvalitets celler lages hovedsakelg i japan og sørkorea, tildels også USA) så må du uansett regne med 25-45kr pr celle, alt etter om de er med eller uten elektronikk. Selvsagt finnes det selgere som selger 100 stykk og mere til en lavere pris, men i bulkmarkedet for noen få batterier så koster de fortsatt litt. Men etter at jeg begynte å pegge i noen ekstra kroner så har jeg ikke fått et eneste batteri som ikke klarer det de er stemplet med.
Iom at jeg mest lager pakker for 12V så er Li-ion litt vanskelig, spennet er så stort mellom topp og bunn. Da er Fe en lettere type celler å jobbe med.