Kjellg
Den punktsveiseren får du til 500 og noe på Aliekspress, men så tilkommer det 500-600kr i frakt med DHL. Fordelen er at du har den levert hjemme et pr dager etter at den blir sendt fra Kina. Generelt sett er det samme pris på hele aliexpress. Noen har billige varer men frakt tilkommer og andre har høyere pris men fri frakt.
Den største forskjellen mellom ebay og aliexpress er at ebay tillater alle å selge. Ikke så mye kontroll der. AliExpress er straks litt mere rigide. Der er det ikke bare å komme til og selge varene, det er en masse krav i gården der. Bla må du selge fra Kina. Noen har et framskutt lager på Taiwan, usa, spania og tyskland og selvsagt RU. Men prøver selgerne der seg på noen krumspring så er det fort en fot i ræva og rett ut. Hadde akkurat en som prøvde seg på meg. Var særdeles vanskelig å kjøre noen dialog med han. Jeg opprettet en dispute og etter bare noen dager så fikk selger seg en pekefinger med at slikt skulle det ikke være. Han prøvde seg til og meg å sende en ny vare etter at jeg opprettet dispute, men det godtok ikke aliexpress. Varen er sporbar og på veg, men jeg fikk full refusjon. Men dokumentasjon er alfa omega.