Komodo
REMA skrev On 17.1.2019 at 19.18:Øien leveres vel som regel med Honda eller Yamaha
Her i distriktet synes jeg nesten alle Øien går med Evinrude, så det kommer nok an på hvilke motorer som forhandles der de selger Øien. Her i distriktet er det Stokken Båt og Motor som selger mest av disse båtene fra Øyen og Sting, så det forklarer nok hvorfor så mange går med Evinrude. Men nå har de visst fått Suzukiagenturet, så da blir det vel flere å se med Suzuki etterhvert også.
SitatSting som regel bruker Evinrude, som igjen ikke er like kjente for kvalitet.
I likhet med @Nerdy stusset jeg også litt på den der...
SitatEt hot tips her er å bruke et drivanker festet i baugen. Dette vil senke avdriften med omtrent 50-60% og alltid holde båten med baugen mot vinden.
Er det vanlig å bruke drivanker når man driver med krabbeteiner? Blir ikke det litt klønete? Eller tenker du på juksafiske?
SitatDu sier du skal fiske rundt Ålesund, så antar dermed at du vil være eksponert for mye sjø til tider (fisker selv på nordmøre). Verken Sting eller Øien egner seg særlig godt for dette. De har flat bunn og du vil oppleve at det ikke skal mye sjø til før du må slakke av på farten.
Det var det første som slo meg også. Disse båtene kan vel umulig egne seg for annet en skjermet farvann? Den er brei hele veien nesten helt fram, så V-bunn er vel nærmest fraværende.
Her ser du et bilde bakfra. Husker ikke om det er en Sting eller Øien, men de er relativt like der:
Og her ser du en Sportling 610, som er basert på Draco 20 GT:
Og her er akterspeilet på vår Draco 20 som har Aqualiftskroget: