Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Jada, følger med ja ?Det er masse læring for alle på forumet her i en slik tråd så det er flott at mange skriver. 

Denne tanken kommer til å å ligge under senga der vi sover. Båten skal rundt Kapp horn. Muligens over Drake Passage om vi får lov av myndighetene (etter sist Berserk «stuntet» har myndigheter og forsikringsselskaper strammet inn..). Den tanken skal være tett og alltid fungere. Keep it simple stupid. Mannlokket blir av stål. Derfor er også Maritims Alibaba måler ikke bra nok. 

 

Det jeg funderer på er å få kalibrert en tankmåler slik at den viser riktig på en tank med skrå bunn. Måleren blir plassert der tanken er høyest vil jeg tro. Gjør jeg ting for vanskelig her?

 

Prinsippskissen for opplegget er skissert her. Plassering av ekstratank er konsekvens av vektfordeling i båten samt ønske om å ha tanken så lavt som mulig i båten i forhold til hvor det er ledig rom. Samt hvor annet utstyr som skal ombord kan plasseres (det er ikke lite...... ??

 

Poenget med eget dieselfilter på ekstra tanken er å vite at all diesel fra ekstratank til hovedtank er ren. 

 

med dette opplegget kan jeg også enkelt bruke Marco pumpa og litt løse dieselslanger til å koble opp et priming opplegg for diesel i hovedtanken om det blir behov for det. 

 

F2542730-84C7-436F-B7F5-5A1E8D7C8EC7.jpeg

Bitteliten

Bitteliten

Jada, følger med ja ?Det er masse læring for alle på forumet her i en slik tråd så det er flott at mange skriver. 

Denne tanken kommer til å å ligge under senga der vi sover. Båten skal rundt Kapp horn. Muligens over Drake Passage om vi får lov av myndighetene. Den tanken skal være tett og alltid fungere. Keep it simple stupid. Mannlokket blir av stål. Derfor er også Maritims Alibaba måler ikke bra nok. 

 

Det jeg funderer på er å få kalibrert en tankmåler slik at den viser riktig på en tank med skrå bunn. Måleren blir plassert der tanken er høyest vil jeg tro. Gjør jeg ting for vanskelig her?

 

Prinsippskissen for opplegget er skissert her. Plassering av ekstratank er konsekvens av vektfordeling i båten samt ønske om å ha tanken så lavt som mulig i båten i forhold til hvor det er ledig rom. Samt hvor annet utstyr som skal ombord kan plasseres (det er ikke lite...... ??

 

Poenget med eget dieselfilter på ekstra tanken er å vite at all diesel fra ekstratank til hovedtank er ren. 

 

med dette opplegget kan jeg også enkelt bruke Marco pumpa og litt løse dieselslanger til å koble opp et priming opplegg for diesel i hovedtanken om det blir behov for det. 

 

F2542730-84C7-436F-B7F5-5A1E8D7C8EC7.jpeg

Bitteliten

Bitteliten

Jada, følger med ja ?Det er masse læring for alle på forumet her i en slik tråd så det er flott at mange skriver. 

Denne tanken kommer til å å ligge under senga der vi sover. Båten skal rundt Kapp horn. Muligens over Drake Passage om vi får lov av myndighetene. Den tanken skal være tett og alltid fungere. Keep it simple stupid. Mannlokket blir av stål. Derfor er også Maritims Alibaba måler ikke bra nok. 

 

Det jeg funderer på er å få kalibrert en tankmåler slik at den viser riktig på en tank med skrå bunn. Måleren blir plassert der tanken er høyest vil jeg tro. Gjør jeg ting for vanskelig her?

 

Prinsippskissen for opplegget er skissert her. Plassering av ekstratank er konsekvens av vektfordeling i båten samt ønske om å ha tanken så lavt som mulig i båten i forhold til hvor det er ledig rom. Samt hvor annet utstyr som skal ombord kan plasseres (det er ikke lite...... ??)

med dette opplegget kan jeg også enkelt bruke Marco pumpa og litt løse dieselslanger til å koble opp et priming opplegg for diesel i hovedtanken. 

 

Poenget med eget dieselfilter på ekstra tanken er å vite at all diesel fra ekstratank tilhobedtank er ren. 

 

 

F2542730-84C7-436F-B7F5-5A1E8D7C8EC7.jpeg



×
×
  • Create New...