Jump to content

Mekanisk tankmåler dieseltank

Bitteliten

Recommended Posts

Bitteliten skrev for 2 timer siden:

Og da er det like greit å vite tankens nye volum nøyaktig, hvor mange liter i minuttet pumpa trekker og føre loggbok over transfer av diesel :smiley:

For mange småfeil, ved  første fylling vet du eksakt hvor mange liter den tar.

Regner med du har kontroll på hovedtanken og når du kan fylle over.

Jeg har kontroll på hoved tanken, vet hvor mange liter det er på den som har se-glass, er  se-glass et tomt kan jeg kjøre motor i 6 timer  med flatt vann og 1500 omd.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

3 hours ago, Bitteliten said:

Og det ble også løsningen - fikk ikke tak i den måleren fra Moeller eller noen andre av god nok kvalitet på en fornuftig måte. Og da er det like greit å vite tankens nye volum nøyaktig, hvor mange liter i minuttet pumpa trekker og føre loggbok over transfer av diesel :smiley:

Takk for alles engasjement i denne lille saken :thumbsup:

Et siste sak jeg lurte på er: er det noen som har sett et dieselfilter alla Mr Funnel i proff kvalitet? Jeg har største Mr Funnel av plast - men ser etter noe som har større gjennomstrømningskapasitet . Før fantas Baja dieselfilter - men disse er også ute av produksjon

I stor grad fornuftig. Men se Hulda sitt innlegg over. Ein kran eller spons ein kan stikke nedi tommestokk eller pinne, og manuelt peile kan fort vere gull verdt. Om du skal peile I sjøen ville eg og gått for røyr nesten til botnen. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...