Siebe Startet 17.Januar.2019 Del på Facebook Startet 17.Januar.2019 Jeg lurer på om noen andre har opplevd å få innsig av eksos i salongen på NB 870. Merker at innvendig i pentryet, spesielt på plastkopper og lignende ligger et fint støvlag som jeg tror er eksosstøv. Innbiller meg at det blir en slags turbulens bak båten når jeg kjører som drar inn eksos i luftekanalene. Har prøvd å tette div luftekanaler, men uten det store resultatet og luftekanalene er jo der for en grunn. Tror det er verst når jeg kjører med kalesje. Er ikke det største problemet, men irriterende. Har en 2006 mod med Yanmar 222hk. Ellers er det en drømmebåt som jeg er meget fornøyd med som passer mitt bruk perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 17.Januar.2019 Del på Facebook Svart 17.Januar.2019 (redigert) Har du sjekket at du ikke har hull i eksosbendet, jeg fikk båten full av sot også og det var dette som var årsaken Velkommen til baatplassen forresten :) Redigert 17.Januar.2019 av Fyrlykten (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
cosmic Svart 18.Januar.2019 Del på Facebook Svart 18.Januar.2019 Har lik båt.Kan dra inn noe eksos med kalesjen montert,men aldri hatt sot. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Januar.2019 Del på Facebook Svart 18.Januar.2019 Det er viktig at du ikke setter noe foran, eller dekker til luftinntaket bak på båten. En typisk plass å sette oljekanner og oppbevaringsbokser. Eller så må jo dette tyde på at du har en eksoslekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 18.Januar.2019 Del på Facebook Svart 18.Januar.2019 Er det mye sot på hekken i området rundt eksosutslipp? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 18.Januar.2019 Del på Facebook Svart 18.Januar.2019 Tror formen på båten skaper turbulens, må ha bakdøren lukket på vår Viknes ellers lukter det eksos inne. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.Januar.2019 Del på Facebook Svart 18.Januar.2019 Opplever du innsiget også når du setter på defroster, om du har det? Altså skaper et lite overtrykk i salongen. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 18.Januar.2019 Del på Facebook Svart 18.Januar.2019 Var einher lokalt som dadde eksos i salongen,han sjekka og målte under trykk inne i båten under fart.dette var ein viknes. Sitér dette innlegget Link to post
KennthK Svart 19.Januar.2019 Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 Eg har ein NB 820 Combi. Når eg går med bakdøra open er det eit snev av eksoslukt i cabinen, men eg har aldri merka noke støv. Løysinga mi har vore å opne ein liten glytt på takluka for å få eit overtrykk. Då er lukta vekke sjølv om me går med døra ope. I og med at du merkar det mest når kalesjen er på, kan det jo tyde på ein eksoslekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.