Jump to content

NB 870. eksosinnsig i salong.

Siebe

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen andre har opplevd å få innsig av eksos i salongen på NB 870. Merker at innvendig i pentryet, spesielt på plastkopper og lignende ligger et fint støvlag som jeg tror er eksosstøv. Innbiller meg at det blir en slags turbulens bak båten når jeg kjører som drar inn eksos i luftekanalene. Har prøvd å tette div luftekanaler, men uten det store  resultatet og luftekanalene er jo der for en grunn. Tror det er verst når jeg kjører med kalesje. Er ikke det største problemet, men irriterende.

Har en 2006 mod med Yanmar 222hk. Ellers er det en drømmebåt som jeg er meget fornøyd med som passer mitt bruk perfekt.

Eg har ein NB 820 Combi. Når eg går med bakdøra open er det eit snev av eksoslukt i cabinen, men eg har aldri merka noke støv.

Løysinga mi har vore å opne ein liten glytt på takluka for å få eit overtrykk. Då er lukta vekke sjølv om me går med døra ope.

I og med at du merkar det mest når kalesjen er på, kan det jo tyde på ein eksoslekkasje.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...