utternS52 Startet 18.Januar.2019 Link til dette innlegget Startet 18.Januar.2019 Hei, jeg har en Beneteau Antares med en Suzuki 115 hk. Her i forrige uke var jeg midt i innseilingsleia til Bergen i fart da plutselig motoren tiltet seg opp. Jeg får jo selvsagt små-panikk og får slått av motoren med en gang.... Prøver jeg å tilte motoren ned igjen på gasshendelen, går den bare opp igjen. Det samme på bryteren på motoren. Det var ingen kjekk opplevelse å ligge der midt blant supply-skip og danskebåten rundt deg uten noen måte å komme seg derfra. Har enda ikke fått investert i VHF, så var nummeret før jeg ringte redningsskøyta. Etter gjentatte forsøk, fikk jeg motoren ned, så jeg fikk kommet meg hjem. Jeg snakket med Bjordal og Madsen i Bergen som har Suzuki, og de tippet på releet til tilten. Denne koster 1700 kr så tenkte jeg ville høre her først om noen har vært borti samme problem? Evt hvordan dere har løst det? B&M foreslo å bytte om pluss og minus på releet for å se om motoren tiltet ned istedet. Dette har jeg ikke fått testet enda, da jeg ikke finner releet der de sier det skal være ( er et svart plast deksel over der de sier det skal være. Noen som har erfaringer/ tips? Sitér dette innlegget Uttern S52 With Vital Dromedille 15 Skibsplast Familyship 19 Link to post
stig arve Svart 18.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2019 Her er ein med samme problem der tilt brytern på motor var defekt Sitér dette innlegget Link to post
utternS52 Svart 20.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2019 Takk for svaret, jeg skal se nærmere på dette. Har ihvertfall lite lyst å skifte releet uten å være sikker på at det er der feilen ligger.. Sitér dette innlegget Uttern S52 With Vital Dromedille 15 Skibsplast Familyship 19 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.