Trophy Startet 18.Januar.2019 Del på Facebook Startet 18.Januar.2019 Har en ventil som henger og fungerer dårlig. Er det sånn at dei fleste ventilene henger pga dritt som legger seg i ventilen? Eller er det vedlikeholdet som er for dårlig? Har toalett med kvern og ca 3m slange fra toalett til ventil. Tips ønskes Har denne ventilen Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Lazyjack Svart 19.Januar.2019 Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 (redigert) Jeg har Trudesign og den er like god på tiende året. Det er vel likevel urinstein som er den største trusselen mot slanger og deler i septiksystemet så god skylling er viktig. Redigert 19.Januar.2019 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Januar.2019 Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 Jeg hadde Truedesign på en tidligere båt. Fungerte da vi solgte båten etter 10 år. Nå har vi en rustfri ventil på tiende året. Den fungerer den også, mulig det er noe spesielt med dritten vår, slike ventiler konker for alle andre. Dog, i utgangspunktet ville jeg valgt Truedesign. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 19.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 Har du montert den stående sånn at den tømmes helt ? Min er liggende og lurer på om eg skal bygge om litt sånn at det ikke ligger noe igjen i ventilen etter tømming. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 19.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 Hulda skrev 2 minutter siden: Jeg hadde Truedesign på en tidligere båt. Fungerte da vi solgte båten etter 10 år. Nå har vi en rustfri ventil på tiende året. Den fungerer den også, mulig det er noe spesielt med dritten vår, slike ventiler konker for alle andre. Dog, i utgangspunktet ville jeg valgt Truedesign. Satser nok på Trudesign. Må man ha rørstusser i tillegg? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
PAS70 Svart 19.Januar.2019 Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 Jeg har veldig dårlig erfaring med denne typen ventil, den sprakk i godset etter ett års bruk. Skiftet ut septiktanken til en plasttank med to stykk utløpstusser, dermed var også behovet for treveisventil borte. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.Januar.2019 Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 3veis ventil er vel gjerne mellom dass og tank, for å kunne velge å sende dritten rett i sjøen. Eller er det for dekkstømming du har den Trophy? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 19.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 Eureka skrev 27 minutter siden: 3veis ventil er vel gjerne mellom dass og tank, for å kunne velge å sende dritten rett i sjøen. Eller er det for dekkstømming du har den Trophy? Nei, det er for å velge mellom tank og rett i sjøen Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Hulda Svart 19.Januar.2019 Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 Med stuss. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 19.Januar.2019 Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 (redigert) Jeg hadde make ventil til deg Trophy, og byttet til en slik en for snart 8 år siden...funker fint.. Kjøpt på Maritim... Redigert 19.Januar.2019 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 19.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2019 Det enkle er ofte det beste Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Javi Svart 22.Januar.2019 Del på Facebook Svart 22.Januar.2019 Ventilen fra Watski som er vist i den første posten er identisk med denne fra Biltema eller? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Januar.2019 Del på Facebook Svart 22.Januar.2019 Javi ..det der er make ventil som stod i båten min, og som jeg byttet ut til den jeg viste bilde av lengre oppe... Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 22.Januar.2019 Del på Facebook Svart 22.Januar.2019 (redigert) PAS70 skrev On 19.1.2019 at 10.44: Jeg har veldig dårlig erfaring med denne typen ventil, den sprakk i godset etter ett års bruk. Skiftet ut septiktanken til en plasttank med to stykk utløpstusser, dermed var også behovet for treveisventil borte. Pumper du Gørra ut ved skutesiden med håndpumpa ? ? Redigert 22.Januar.2019 av Flytevest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 22.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2019 Javi skrev for 9 timer siden: Ventilen fra Watski som er vist i den første posten er identisk med denne fra Biltema eller? Dei ser like ut, men min er ikke kjøpt på Biltema... Problemet med min var at når eg skiftet til utgang nr 2 så tettet den ikke skikkelig og det gikk litt i begge slanger Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Sjøga Svart 22.Januar.2019 Del på Facebook Svart 22.Januar.2019 prøvde flere typer av de. varte bare 1 sesong. frostvæske tok mine. (brukte rød) ente opp med diger syrefast. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Januar.2019 Del på Facebook Svart 22.Januar.2019 Trophy skrev 1 time siden: Dei ser like ut, men min er ikke kjøpt på Biltema... Problemet med min var at når eg skiftet til utgang nr 2 så tettet den ikke skikkelig og det gikk litt i begge slanger Det var samme årsak til at jeg byttet min ventil for en del år siden... Den nye har fungert fint nå i flere år... Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 23.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2019 Ida Marie III skrev for 9 timer siden: Den nye har fungert fint nå i flere år... Finner den ikke på nett Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Ida Marie III Svart 23.Januar.2019 Del på Facebook Svart 23.Januar.2019 Trophy skrev for 1 time siden: Finner den ikke på nett Mener jeg kjøpte den hos Maritim...men ble usikker nå... https://www.maritim.no/3-veis-ventil-3-4-marelon#.XEgetfZFzIU Mulig det er denne som erstatter den...er på tilbud.. samme prinsipp men ikke helt make.. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 23.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2019 Må ha 25 mm , men får finne en annen i kompositt. Takk for alle tips Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.