Jump to content

Skifte ut 3-veis ventil i kloakksystem. Hvilken er best?

Trophy

Recommended Posts

Hulda skrev 2 minutter siden:

Jeg hadde Truedesign på en tidligere båt. Fungerte da vi solgte båten etter 10 år. Nå har vi en rustfri ventil på tiende året. Den fungerer den også, mulig det er noe spesielt med dritten vår, slike ventiler konker for alle andre. Dog, i utgangspunktet ville jeg valgt Truedesign.

Satser nok på Trudesign. Må man ha rørstusser i tillegg?

Maxum 4100 scb, Chenette III

PAS70 skrev On 19.1.2019 at 10.44:

Jeg har veldig dårlig erfaring med denne typen ventil, den sprakk i godset etter ett års bruk. Skiftet ut septiktanken til en plasttank med to stykk utløpstusser, dermed var også behovet for treveisventil borte.20180723_194005.jpg.a9f72455c15bc6ca9a420a0330cb7b6e.jpg

Pumper du Gørra ut ved skutesiden med håndpumpa ? ?

Redigert av Flytevest (see edit history)
Javi skrev for 9 timer siden:

Ventilen fra Watski som er vist i den første posten er identisk med denne fra Biltema eller?

image.png.b35839cdb251e1b3b363909a087306cc.png

Dei ser like ut, men min er ikke kjøpt på Biltema...

Problemet med min var at når eg skiftet til utgang nr 2 så tettet den ikke skikkelig og det gikk litt i begge slanger

Maxum 4100 scb, Chenette III

Trophy skrev 1 time siden:

Dei ser like ut, men min er ikke kjøpt på Biltema...

Problemet med min var at når eg skiftet til utgang nr 2 så tettet den ikke skikkelig og det gikk litt i begge slanger

Det var samme årsak til at jeg byttet min ventil for en del år siden...

Den nye har fungert fint nå i flere år...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...