Lars H. Startet 19.Januar.2019 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2019 Jeg kom over 6 interessante videoer fra TV-Agder som viser utviklingen fra den spede start av plastbåter og fremover. I og med at det er i regi av TV-Agder, er det produksjonen av båter på Sørlandet det handler mest om, men det har jo kommet mange kjente merker fra det området. Videoene finnes her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Rolf Svart 19.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2019 Artig serie, mener jeg har den på DVD. Nå er det ikke mye igjen av plastbåtindustrien her på Sørlandet, og Herbert Waarum,en av de store pioneren, gikk bort denne uken https://www.batliv.no/innhold/batfolk/?article_id=51573 Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Gunga Din Svart 20.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2019 Det var interresante videor LarsH Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ida Marie III Svart 20.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2019 Skikkelig artig gjensyn med tidligere tider.. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 20.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2019 (redigert) Artig Redigert 20.Januar.2019 av trixie2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 20.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2019 Takk for fin link Lars! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2019 Takk så mye for linken. Veldig kjekke filmer, sparte noen til i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 21.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2019 Flott og interressant link Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 21.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2019 Artig å se igjen båter fra barndommen. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 21.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2019 Takk for artige videosnutter Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
-morten- Svart 22.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2019 Veldig morro!! synd det var onde markedskrefter som styrtta Fjord! jeg har veldig sansen som Eivind Amble og hans konstruksjoner! Har lært masse om båt via hans artikkler han skrev for BM i sin tid! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Eureka Svart 23.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2019 Ikke mye vernemaske på gutta som bygde båtene. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 24.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2019 7 hours ago, Eureka said: Ikke mye vernemaske på gutta som bygde båtene. Onkelen min bygde båter på 70-80 tallet Det var dårlig med avsug og verneutstyr ja!! Han bygger båter ennå i garasjen! Da plasten kom til norge var det jo veldig lite kunskap og de viste nok knapt at avgassene var farlig glassfiberet er jo lite nedbrytbart når det har først kommet inn i kroppen. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.