Lars H.
Det er nok som du sier en liten forbindelse fra filteret og opp til "veikrysset" (markert med gult) slik at systemet blir selvluftende. Og selvluftingen fungerer utmerket etter filterbytte. Da er det bare å kinne litt til luften er borte, eller etter at jeg satte inn elektrisk fødepumpe, bare å slå på tenningen (uten å vri helt til startposisjon) slik at pumpen starter. Da er det markert forskjell i lyden når luften er ute og jeg kan starte etter å ha ventet litt til.
Når det gjelder filterbytte til våren, blir det å kjøpe enten Bosch, Wix eller Marfilt 10 micron "grovfilter" (alt etter hva jeg får tak i), eller kanskje noe annet i 20 - 30 micron som passer inn, pluss å finne et sted de selger Yanmar 129470-55700 finfilter til å sette på motoren. Nå har jeg kjørt rundt 200 timer siden filterskift, så da tror jeg det er greit å bytte filtre, - det skader i hvert fall ikke.
Og gidder jeg, kan jeg jo sprette opp de gamle filtrene og se hvor møkkete de er. Det har jeg aldri gjort før. Men jeg er jo litt nysgjerrig av natur.