Jump to content

Edit History

HaHa

HaHa

Jeg håper at trådstarter har fått noen tips.

For min del: Jeg slår meg til ro med min avtale med Gjensidige. Litt sløvt å ikke finlese vilkårene. Men jeg er fornøyd med at skader på mast og bom repareres uten fratrekk for 'forbedring' ved reparasjon av mast eller rigg. Forsikring i Pantaenius vil koste meg nesten tre ganger så mye. 

For en billig båt som min er et rigghavari pengemessig sammenlignbart med totalhavari - det vil sannsynligvis være billigere å kjøpe en brukt komplett båt enn en ny rigg. Jeg har uansett ikke lyst til å havne i et slikt uføre (brukket mast), så den beste forsikringen er nok preventivt vedlikehold. 

Jeg kan også greit håndtere Gjensidige egenandel på 2% av forsikringsverdien i forbindelse med regattaseiling. 

HaHa

HaHa

For min del: Jeg slår meg til ro med min avtale med Gjensidige. Litt sløvt å ikke finlese vilkårene. Men jeg er fornøyd med at skader på mast og bom repareres uten fratrekk for 'forbedring' ved reparasjon av mast eller rigg. Pantaenius koster nesten tre ganger så mye. 

For en billig båt som min er et rigghavari pengemessig sammenlignbart med totalhavari - det vil sannsynligvis være billigere å kjøpe en brukt komplett båt enn en ny rigg. 

Jeg kan også greit håndtere Gjensidige egenandel på 2% av forsikringsverdien i forbindelse med regattaseiling. 

HaHa

HaHa

For min del: Jeg slår meg til ro med min avtale med Gjensidige. Litt sløvt å ikke finlese vilkårene. Men jeg er fornøyd med at skader på mast og bom repareres uten fratrekk for 'forbedring' ved reparasjon av mast eller rigg.

For en billig båt som min er et rigghavari pengemessig sammenlignbart med totalhavari - det vil sannsynligvis være billigere å kjøpe en brukt komplett båt enn en ny rigg. 

• Create New...