hermansen Startet 22.August.2005 Link til dette innlegget Startet 22.August.2005 Båten min, 26 fots cruiser, har en KAD32-DPE (duoprop) med alu-propell. De nye båtene leveres med Volvo D3-DPE men med stålpropeller. Båten har, i dag, en toppfart på 30-31 knop og marsjer bra på 25-26 knop. Dersom jeg bytter fra alu til stål, hva kan jeg forvente å oppnå ? Er det noe å tjene med henblikk på forbruk, fast, gange, etc ? Og finnes det 3. part stålpropeller til Volvo ? Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.August.2005 Link til dette innlegget Svart 22.August.2005 Min erfaring med stålpropell er fra single prop. Jeg fikk 1 knop ekstra toppfart og litt bedre akselleresjon - men egentlig ikke så bra effekt som jeg hadde håpet på. Det beste med stålpropell er kanskje at den tåler mer enn en alu propell om du skulle treffe noe i vannet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.