Jump to content

Edit History

Larss1

Larss1

Hos meg er lyddemperen montert før luftinntaket på varmeren, suger luft fra salongen. Luften blir så varmet i dieselvarmeren og videre ut til dysene i båten. Sender man ikke støy fra varmeren og ut i båten da? Jeg tenker lyddemperen burde stå rett etter dieselvarmeren, eller hva mener dere? Kanskje begge steder..? 

Har 2 stk Mikuni MY60, har gått feilfritt i 15 år uten service eller byttet noen deler. Har kjøpt service-sett så tenker jeg skal ta en service nå. Er påpasselig med å brenne rent på full effekt dersom de har gått med lav effekt over tid. Suger diesel fra hovedtank, er enda 400L diesel igjen på tanken når brenneren slukker pga sugerøret ikke går så langt ned i tanken, er det uproblematisk å forlenge dette røret tror dere? 

908514899_2019-01-0917_09_10.jpg.d97ad49cdfc8d2d651855252f5eb5ed8.jpg

Edit: Kan også nevne at forbrenningsluft taes utenfra båten. 

Larss1

Larss1

Hos meg er lyddemperen montert før luftinntaket på varmeren, suger luft fra salongen. Luften blir så varmet i dieselvarmeren og videre ut til dysene i båten. Sender man ikke støy fra varmeren og ut i båten da? Jeg tenker lyddemperen burde stå rett etter dieselvarmeren, eller hva mener dere? Kanskje begge steder..? 

Har 2 stk Mikuni MY60, har gått feilfritt i 15 år uten service eller byttet noen deler. Har kjøpt service-sett så tenker jeg skal ta en service nå. Er påpasselig med å brenne rent på full effekt dersom de har gått med lav effekt over tid. Suger diesel fra hovedtank, er enda 400L diesel igjen på tanken npr brenneren slukk pga sugerøret ikke går så langt ned i tanken, er det uproblematisk å forlenge dette røret tror dere? 

908514899_2019-01-0917_09_10.jpg.d97ad49cdfc8d2d651855252f5eb5ed8.jpg

• Create New...