yam Startet 26.Januar.2019 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2019 Ser det er flere tråder om volvo kad42b 1995modell men er gamle tråder. Hvordan er disse motorene? Er det noen som har disse i bruk enda å kan skryte av disse motorene? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 27.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2019 (redigert) Bytt olje ofte :-) KAD42 har vel egentlig bare 1 utfordring og det er at siste "stasjon" for oljen før bunnpanne er å spyle stemplene under, såkalt underspyling. Pga mulige urenheter i oljen kan denne dysa gå tett med stempelskjæring som påfølgende resultat. Det finnes et ombyggingskit mhp oljerouting for KAD42 for å "fikse problemet". Uansett, jeg har en bekjent med en slik motor og de har gått 1500 timer og er fra 1996. Går like fint :-) Redigert 27.Januar.2019 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.