Jump to content

Edit History

Sørlandet2

Sørlandet2

Å sammenligne Askeladden c76 med Urrern D77, som gjøres her mener jeg er helt feil. 

Som det kommer frem her , titt og ofte, så er Askeladden C76 en fantastisk DC. Smekker, rask, drifvstoff-økonomisk og mye mer som kommer frem her. Super DC. De lave linjene har sine fordeler. Men under dekk er det en annen verden en D77. Hva som er en lekker båt oppleves individuelt. Men de høye linjene, og det breie forskipet har sine fordeler, som flere og flere produsenter velger. 

Uttern D77 er jo ei campingvogn i sammenligning. Og for mange så er det det som er viktig.  Når de ligger ved siden av hverandre så er Uttern en drøy halvmeter høyere, og lengre. Uttern inkluderer ikke badeplattform i lengden, den har lengde på 805 i utlandet. Noe som gir mye mer plass under dekk. Hva som er å foretrekke stue-plass i døren, eller en stikk-kabin på 130x190 som gir plass til to, (det er vel kanskje breiere en hoved-senga på en C76?) eller masse lagringsplass, det er jo individulelt. Jeg er 188 lang, har veldig god plass i stikk-køya. Men fordel å være litt ateletisk. Når jeg er tre på tur, så er det fortsatt plass til vannski og et par bager i innerste seng. Fleksibelt syn da jeg. Er også god skueplass under fremtre seng å. 

Jeg setter pris med et Pantry. Sosial plass å lage mat. Med vask. Kjøleskap, med frys. Alltid hyggelig å spise is på ettermiddagen.  Litt benkeplate. Kan supplere med stort bord å, når en forbereder mat. Skap som har plass til gryter og diverse. Hvor har du gryter og panner i Askeladden? Etter middag er det kjekt å legge ned lokket på koketoppen. Fint med litt varme. 

Pantry stjeler plass. Hvis en ofte er på dagstur med 7-8 personer, så er løsningen uten bysse, og kjøleskuff klart å foretrekke. Jeg er primært på tur med to til fire, og av og til 7-8, samt at jeg er glad i mat, så syns jeg det er kjekt med bysse. Supert å når en er to, tre på bade-tur. Ligger på anker, bordet lagt ned, bakseteryggen lagt ned, har stor solseng. Da er det kjekt å ha kjøleskap, og byssa lett tilgjengelig. 

Det er to vasker på D77. Begge lett tilgjengelig. En på badet, og en i byssa. Dobesøk virker tungvint i Askeladden. Både åpen dass, og virker tungvint når det ikke er vask ved toaletten. 

Hva som er rett båt for trådstarter, og andre, er noe enhver må finne ut av. Lykke til med valget. 

Sørlandet2

Sørlandet2

Å sammenligne Askeladden c76 med Urrern D77, som gjøres her mener jeg er helt feil. 

Som det kommer frem her , titt og ofte, så er Askeladden C76 en fantastisk DC. Smekker, rask, drifvstoff-økonomisk og mye mer som kommer frem her. Super DC. De lave linjene har sine fordeler. Men under dekk er det en annen verden en D77. Hva som er en lekker båt oppleves individuelt. Men de høye linjene, og det breie forskipet har sine fordeler, som flere og flereprodusenter velger. 

Uttern D77 er jo ei campingvogn i sammenligning. Og for mange så er det det som er viktig.  Når de ligger ved siden av hverandre så er Uttern en drøy halvmeter høyere, og lengre. Uttern inkluderer ikke badeplattform i lengden, den har lengde på 805 i utlandet. Noe som gir mye mer plass under dekk. Hva som er å foretrekke skueplass i døren, eller en stikk-kabin på 130x190 som gir plass til to, (det er vel kanskje breiere en hovedengasjement på en C76?) eller masse lagringsplass, det er jo individulelt. Jeg er 188 lang, har veldig god plass i stikk-køya. Men fordel å være litt ateletisk. Når jeg er tre på tur, så er det fortsatt plass til vannski og et par bager i innerste seng. Fleksibelt syn da jeg. Er også god skueplass under fremtre seng å. 

Jeg setter pris med et Pantry. Sosial plass å lage mat. Med vask. Kjøleskap, med frys. Alltid hyggelig å spise is på ettermiddagen.  Litt benkeplate. Kan supplere med stort bord å, når en forbereder mat. Skap som har plass til gryter og diverse. Hvor har du gryter og panner i Askeladden? Etter middag er det kjekt å legge ned lokket på koketoppen. Fint med litt varme. 

Pantry stjeler plass. Hvis en ofte er på dagstur med 7-8 personer, så er løsningen uten bysse, og kjøleskuff klart å foretrekke. Jeg er primært på tur med to til fire, og av og til 7-8, samt at jeg er glad i mat, så syns jeg det er kjekt med bysse. Supert å når en er to, tre på badstue. Ligger på anker, bordet lagt ned, bakseteryggen lagt ned, har stor solsen. Da er det kjekt å ha kjøleskap, og byssa lett tilgjengelig. 

Det er to vasker på D77. Begge lett tilgjengelig. En på badet, og en i byssa. Dobesøk virker tungvint i Askeladden. Både åpen dass, og virker tungvint når det ikke er vask ved toaletten. 

Hva som er rett båt for trådstarter, og andre, er noe enhver må finne ut av. Lykke til med valget. 

• Create New...