Jump to content

Edit History

Sørlandet2

Sørlandet2

Pondus1236 skrev 1 time siden:

Var å kikket på Finnmaster T7 og T8, T7 blir for liten, den stikkøya er jo for kort til en 6-åring! Lagringsplass, ikke noe annet. T8 meget lekker, men noe dyr. Uttern er nok det mest aktuelle, Yamarin 76 DC er et rimeligere valg, men da blir det eldre båt.

På generelt grunnlag, hva vil er fair pris i % av nåværende nypris for en 3/5 år gammel båt i denne klassen? Det representerer jo ikke verditap, da båtprisene jo har steget også.

Sørlandet, hva var nypris på Uttern D77 med premium for 4 år siden, vet du det?

Ser offisielle listepris, med 250 hk, og alt utstyr, varmer, ankervinsj, vessel-wiew Og landstrøm med lader var 837000. Min båt hadde kommet inn i landet når euroen fortsatt var på 7 tallet. Så fikk noe rabatt. 

I mine øyne så er hva en betalte for en båt for fire år siden helt uvesentlig for hva det er verdt i dag(selv om mange tror det..) 

Det er vel bare en ting som styrer prisen på brukte båter, MARKEDET. 

Sørlandet2

Sørlandet2

Pondus1236 skrev 48 minutter siden:

Var å kikket på Finnmaster T7 og T8, T7 blir for liten, den stikkøya er jo for kort til en 6-åring! Lagringsplass, ikke noe annet. T8 meget lekker, men noe dyr. Uttern er nok det mest aktuelle, Yamarin 76 DC er et rimeligere valg, men da blir det eldre båt.

På generelt grunnlag, hva vil er fair pris i % av nåværende nypris for en 3/5 år gammel båt i denne klassen? Det representerer jo ikke verditap, da båtprisene jo har steget også.

Sørlandet, hva var nypris på Uttern D77 med premium for 4 år siden, vet du det?

Ser offisielle listepris, med 250 hk, og alt utstyr, varmer, ankervinsj, vessel-wiew Og landstrøm med lader var 837000. Min båt hadde kommet inn i landet når euroen fortsatt var på 7 tallet. Så fikk ca 100000 i rabatt. 

I mine øyne så er hva en betalte for en båt for fire år siden helt uvesentlig for hva det er verdt i dag(selv om mange tror det..) 

Det er vel bare en ting som styrer prisen på brukte båter, MARKEDET. 

• Create New...