Jump to content

Selge fisk til mottak?

Rodal

Recommended Posts

Hei rodal.

Du kan høre med marine sales i skarbøvika. Eg leverte der i fjord, på hobbybasis. Alt fra 50 kg til 200 kg pr dag. Aldri noen negative ord om at fangsten var liten.  (40-50 kg bør vere minimum fangst)

Sjarken min er kun registrert i småbåtregisteret.

Alt som skulle til var en telefon til surofi for å si at eg var tenkt å fiske litt.

Også for eg en tur til marinesales for å høre om dei ville ta imot. Og hvordan dei ville ha fisken kappet.  Etter dette var det bare å fiske.

Når eg hadde fått fangsten i båten, må en ringe til surofi for og "melde inn" og en kjapp telefon til marinesales for og si at eg var på vei.

Enkelt å greit. Lykke til. 

Kjellg skrev On 29.1.2019 at 13.36:

Jeg har solgt og selger direkte til fiskebruk av det jg har til overs. I Tromsøområdet kan du fiske 2000 kilo rund fisk, blir vel ca. 1500kg sløyd. Kravet er bløgget og kald fisk, og båten må være registrert minimum i småbåtregisteret. Tidligere i vinter betalte de 35kr kiloet, men er vel nå ramlet til under eller rundt 30 for kiloet. Rent skattemessig er alt blitt så strengt at hvert et kilo skal nå skattelegges som inntekt. 

Redigert

Glemte å si at dette gjelder skrei/torsk. Sei og kveite er det vel fritt fiske på. 

Hadde dj iskar å bløggekar? Ringer du bare til et mottak og seier du har fisk? 

Heimegut skrev On 31.1.2019 at 7.39:

Hei rodal.

Du kan høre med marine sales i skarbøvika. Eg leverte der i fjord, på hobbybasis. Alt fra 50 kg til 200 kg pr dag. Aldri noen negative ord om at fangsten var liten.  (40-50 kg bør vere minimum fangst)

Sjarken min er kun registrert i småbåtregisteret.

Alt som skulle til var en telefon til surofi for å si at eg var tenkt å fiske litt.

Også for eg en tur til marinesales for å høre om dei ville ta imot. Og hvordan dei ville ha fisken kappet.  Etter dette var det bare å fiske.

Når eg hadde fått fangsten i båten, må en ringe til surofi for og "melde inn" og en kjapp telefon til marinesales for og si at eg var på vei.

Enkelt å greit. Lykke til. 

Takk for svar! Skal ringe imorgen. Fisker du i borgundfjorden? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...