Popeye70 Startet 31.Januar.2019 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2019 Jeg mener dette har vært oppe før, men da var det ingen som hadde noen god løsning (dvs kjente til billige reserverdeler). Jeg prøver meg derfor igjen: Er det noen som kjenner til noen fysiske butikker eller nettbutikker som selger reservedeler til Magma-griller til en fornuftig penge? Jeg trenger bl.a. brennerhodet og flammeskjoldet ("radiant plate"). De prisene jeg finner i Norge er såpass stive at det er fristende å "miste" hele grillen på dypt vann og kjøpe seg en ny grill... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
TerjeFjern Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Var omtrent samme prisene utenfor Norge når jeg lette etter noe reservedel også. Ga opp og kjøpte i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Har sendt deg en IM. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Gunga Din Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Popeye70 skrev for 16 timer siden: Jeg mener dette har vært oppe før, men da var det ingen som hadde noen god løsning (dvs kjente til billige reserverdeler).................... Har lest på ett eller annet langturseiler forum, att de fleste er misførnøyd med Magma, de holder maks ett par år......og koster skjorten ! noen anbefaler att ‘marinesere’ en ‘Weber go Anywhere Gas’ i stedet.... jeg lurer på ett par https://www.seasea.se/el/batteri-solcell/solcellspaneler/solcellspanelshållare-noa-2 og Webern oppe på disse vad tror dere om dette ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Stekepanne Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Det så jo ut som en kjempe god grill for bruk på båt! Akkurat hvordan man fester den kommer jo litt an på hvor/hvordan man vil ha det, men det kan umulig være vanskelig å løse. Er jo bare en metall-kloss! Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Gunga Din skrev for 8 timer siden: Har lest på ett eller annet langturseiler forum, att de fleste er misførnøyd med Magma, de holder maks ett par år......og koster skjorten ! Min Magma er nå 6 år , mye brukt og like fin så maks 2 år tviler jeg endel på. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Det var på FB-Langturseilere jeg leste det.......... har selv ikke erfaring med fastmontert grill, skall kjøpe nå til våren Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Popeye70 Svart 2.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 Vår Magma er fra før vi kjøpte båten i 2012, og allerede da så den godt brukt ut (men innmaten hadde begynt å ruste). Jeg tipper den er fra første eier, som hadde båten fra 2005 til 2008. Vi tar alltid grillen inn når den ikke er i bruk. Det er veldig sjelden den er ute over natta. Konseptet med rekkehengt grill er flott, så vi vi gjerne fortsette med det. Jeg skal følge opp med Zhik, så får vi se hva som skjer. Hvis grillen kan reddes så gjør vi gjerne det hvis vi føler det er verdt det. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 2.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 10 hours ago, Gunga Din said: noen anbefaler att ‘marinesere’ en ‘Weber go Anywhere Gas’ i stedet.... jeg lurer på ett par https://www.seasea.se/el/batteri-solcell/solcellspaneler/solcellspanelshållare-noa-2 og Webern oppe på disse vad tror dere om dette ?? Vi har en Weber GO Anywhere for kull, som vi bruker i nærområdet hjemme (stranda, tur ++). Den fungerer fint, men den er ganske tung. Gass-versjonen er vel ikke noe lettere, tipper jeg, heller noe dyrere pga rør og dyser til gassen. Hvordan den skal monteres på rekka for rask montering/demontering sliter jeg litt med. Den er klumpete og har ingen gode monteringspunkter slik jeg ser det. Men en praktisk person får det sikkert til - jeg låner gjerne planene når de er ferdige. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 Vet ikke Popeye......det var bare en ide´ som jeg fikk.......ettersom vi er veldi fornøyde med de Weber vi har hjemme. glem Noa-festene .......kom på det att jeg har ju ett par fiskestangholder reden montert i targan..... https://webshop.nettbaat.no/products/fiskestangholder-316-pulpit enten ett litet 40mm ned i holdern....å så ett 25mm 90gr ut på siden som grillen er festet i alt montere fiskestangholdern lavt på pushpit og stang rett opp til grillen. ønsker også så få modifikasjoner av grillen som mulig........så att man enkelt kan ta med seg den i land. patentet er ikke helt ferdigutviklet Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 2.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 Best på deler, sparte mye på deler til en Trio grill send en mail info@tillbehorsbutiken.com hvis du vet delenr. http://www.tillbehorsbutiken.com/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.