Jump to content

Magma-grill - hvor skaffer man fornuftig prisede reservedeler?

Popeye70

Recommended Posts

Jeg mener dette har vært oppe før, men da var det ingen som hadde noen god løsning (dvs kjente til billige reserverdeler). Jeg prøver meg derfor igjen:

Er det noen som kjenner til noen fysiske butikker eller nettbutikker som selger reservedeler til Magma-griller til en fornuftig penge? Jeg trenger bl.a. brennerhodet og flammeskjoldet ("radiant plate"). De prisene jeg finner i Norge er såpass stive at det er fristende å "miste" hele grillen på dypt vann og kjøpe seg en ny grill... :blush:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Popeye70 skrev for 16 timer siden:

Jeg mener dette har vært oppe før, men da var det ingen som hadde noen god løsning (dvs kjente til billige reserverdeler)....................

Har lest på ett eller annet langturseiler forum, att de fleste er misførnøyd med Magma, de holder maks ett par år......og koster skjorten !

noen anbefaler att ‘marinesere’ en ‘Weber go Anywhere Gas’ i stedet....

jeg lurer på ett par https://www.seasea.se/el/batteri-solcell/solcellspaneler/solcellspanelshållare-noa-2

og Webern oppe på disse

vad tror dere om dette ??

S/Y Gunga Din

Vår Magma er fra før vi kjøpte båten i 2012, og allerede da så den godt brukt ut (men innmaten hadde begynt å ruste). Jeg tipper den er fra første eier, som hadde båten fra 2005 til 2008.

Vi tar alltid grillen inn når den ikke er i bruk. Det er veldig sjelden den er ute over natta.

Konseptet med rekkehengt grill er flott, så vi vi gjerne fortsette med det. Jeg skal følge opp med Zhik, så får vi se hva som skjer. Hvis grillen kan reddes så gjør vi gjerne det hvis vi føler det er verdt det.

10 hours ago, Gunga Din said:

noen anbefaler att ‘marinesere’ en ‘Weber go Anywhere Gas’ i stedet....

jeg lurer på ett par https://www.seasea.se/el/batteri-solcell/solcellspaneler/solcellspanelshållare-noa-2

og Webern oppe på disse

vad tror dere om dette ??

Vi har en Weber GO Anywhere for kull, som vi bruker i nærområdet hjemme (stranda, tur ++). Den fungerer fint, men den er ganske tung. Gass-versjonen er vel ikke noe lettere, tipper jeg, heller noe dyrere pga rør og dyser til gassen.

Hvordan den skal monteres på rekka for rask montering/demontering sliter jeg litt med. Den er klumpete og har ingen gode monteringspunkter slik jeg ser det. Men en praktisk person får det sikkert til - jeg låner gjerne planene når de er ferdige. :giggle::thumbsup:

Vet ikke Popeye......det var bare en ide´ som jeg fikk.......ettersom vi er veldi fornøyde med de Weber vi har hjemme.

glem Noa-festene :giggle:.......kom på det att jeg har ju ett par fiskestangholder reden montert i targan.....

https://webshop.nettbaat.no/products/fiskestangholder-316-pulpit

enten ett litet 40mm ned i holdern....å så ett 25mm 90gr ut på siden som grillen er festet i

alt montere fiskestangholdern lavt på pushpit og stang rett opp til grillen.

ønsker også så få modifikasjoner av grillen som mulig........så att man enkelt kan ta med seg den i land.

patentet er ikke helt ferdigutviklet :smiley:

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...