Gudrun Startet 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2019 Fra den tiden jeg var i kongens klær nordpå og bla. skjøt torpedoer mot fjellvegger i Tysfjord og til i dag har jeg alltid ønsket å få oppleve skreifisket. Det har i grunn aldri passet sånn at det skulle lykkes. Derimot fikk jeg og andre noen timer foran tv-skjermen for noen år siden da nrk sendte 3,5 timer fra Kyrre Brun, Stø, som dro line. Ble noen tonn skrei på han den gangen. På et minutt dro han vel ombord mer fisk enn flertallet av oss båteiere klarer på et år... Været var helt fantastisk den dagen og fisket godt. Ble puttet inn litt historikk underveis i form av undertekst i sendingen. Få visste nok hvor enormt mye dette fisket har hatt for landets økonomi. F.eks på 1300 tallet stod tørrfisk fra Nord Norge for 80 prosent av hele den norske eksportverdien. Var og noe med finansiering av Nidarosdomen (?)og, men den informasjonen forsvant like fort som den dukket opp på skjermen.. Håper det kanskje er noen som deltar i år eller er innom dette fisket som kunne gi oss en liten tilbakemelding, gjerne med bilder? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Har selv fiska skrei fra MTB! Kokken ombord var fornøyd med skjelvende fersk fisk og laga mølje! vi ble både mette og trøtte etterpå! Kjenner en som drar opp dit med en gammel skyssbåt og tar med venner på skreifiske! sist sessong var det litt dårlig vær men tror de fikk greit med fisk! Kjenner en som har vært yrkesfiskerog han og sønnen var der oppe i fjor og skjærte tunge! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 En del båter ja! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bårdp Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Lite å få foreløpig. Men det drar seg vel til må vel ha meg en tur over fjorden og dra årets ladning med skrei. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 1.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Til -morten- Ja husker etter vi hadde skutt torpedoene i fjellet at vi lusket oss bortom og plukket opp skikkelig stor fisk som lå og fløt. Muligens det som menes med sprengt torsk? heheheheheh Usikker på om det var skrei eller torsk siden det var såpass tidlig på vinteren... Mens vi drev og plukket opp middag til oss og flere av de andre båtene på skvadronen dukket ørn opp og plukket rett fra matfatet. Vi var mange som hadde fotografert torpedoene som ble sprengt, men da ørnene dukket opp ble vi kun stående og se..... Majestetisk syn. Okk, ble mye mimring her... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Vi hadde en prest ombord som var ganske kreativ av seg, han tok å fyrte av et knallskudd i den ene torsken! det ble sprengt torsk!! Kansje ikke helt etter boka! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Gudrun Svart 1.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Har fått mye.Det har gått skreit. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
svebe Svart 2.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 Det er nok litt tidlig enda, hvis man skal fiske på innsiden. (Hølla, Østenesfjorden, Henningsværstraumen). På yttersia ser det ut til å løsne nå, og da er det ikke lenge før storfisket er i gang. Har i mange år fått med meg ei uke i Mars. Blir vel i år også. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 2.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 Pleier å ta en dagstur til Røst og da for jeg som oftest de 200-300 kg jeg har behov for. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.