Bestkusten Startet 2.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2019 Jeg har en Nor-Dan Summer Family 1984 og oppdaget i sommer at det pipler vann opp fra roret når den ligger stille. Har lagt ved bilder og lurer på om noen har erfaring med dette problemet, og som kan gi meg noen tips om hvordan jeg bør gå frem for å få dette tett. Båten ligger på land. Mvh Tore Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 2.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 Kjem vel kansje litt an på kvaliteten på den gummien. Men om den er god, og slangeklemmene fortsatt ser ok ut etter litt vask, så kan det godt hende at det blir tett berre med å stamme litt på slangeklemmene. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Bestkusten Svart 2.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 Slangeklemmer er forsøkt strammet uten at det hjalp noe særlig. Jeg får som du foreslår ta av og sjekke kvaliteten på gummien. Tar gjerne i mot flere tips. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 2.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 (redigert) Det er nok lekkasje fra en talgpakning eller en o ring. Jeg ville demontert når du først har den på land. Skru ut de gjennomgående boltene på rorplata, ta ut låsebolten fra rorarmen og skyv ned. Ser ikke ut som det er noen settskruer der. Da kan du demontere slangen med slangeklemmer og se tilstanden. Redigert 2.Februar.2019 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bestkusten Svart 2.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 Mener det er to setteskruer der. Da blir demontering og sjekk av talgpakning/o-ring neste steg. Takk for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.