Harald- Startet 3.Februar.2019 Del på Facebook Startet 3.Februar.2019 Har i dag Fender Marine forsikring til min Sandstrøm 565 og Hasle Summerfun. Iflg Fender MArine gjelder forsikringen som kasko både på summerfun og Sandstrømmen. Begge båtene blir brukt uavhengig, men Summerfun er registrert som jolle. Er det fordelsaktiv å være medlem i redningselskapet når jeg er forsikret hos Fender Marine? Får jeg samme hjelp ved å ringe dem når jeg ligger midtfjords og trenger assistanse? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 3.Februar.2019 Del på Facebook Svart 3.Februar.2019 Min filosofi er at om du har full kasko, så er medlemskap i NSSR smør på flesk... Du vil nok oppdage at et selv et medlemskap i NSSR, kan gi deg saftige regninger fra NSSR ved en hjelp/berging... Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 3.Februar.2019 Del på Facebook Svart 3.Februar.2019 Jeg anbefaler å lese vilkårene. De fleste forsikringer dekker assistanse i en aller annen form, men det er forskjellig hva som bli dekket. For eksempel hvis du går tom for drivstoff, setter fast anker, eller annet som ikke er direkte akutt. Men skjønte jeg deg riktig at skal tegne en forsikring som skal dekke to småbåter? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Februar.2019 Del på Facebook Svart 3.Februar.2019 53 minutes ago, Kallethekid said: Jeg anbefaler å lese vilkårene. Amen! Kanskje også en fordel om man gjør det selv og ikke overlater denne jobben til anonyme nick på et eller annet forum. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Harald- Svart 3.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2019 Ja iflg Fender skal begge båtene være dekket, både jolla og hovedbåten Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 3.Februar.2019 Del på Facebook Svart 3.Februar.2019 OK. Høres litt rart ut å ha en jolle på 12 fot til et moderskip på 18 fot, men hvis du har det svart på hvitt er det jo ingen problem. Sitér dette innlegget Link to post
Snerken Svart 4.Februar.2019 Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 Den tusenlappen man bruker på et totalmedlemskap er ikke akkurat verdens undergang. Du støtter en god sak, og skulle uhellet være ute så kan det være kjekt å ha. Har enda ikke sett noe forsikringsselskap komme ut på fjorden etter noen. Sjøl har jeg IF og er godt fornøyd med dem. Likevel kan jeg ikke tenke meg å ikke ha medlemskapet i nssr i orden når jeg skal utpå til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 4.Februar.2019 Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 Jeg har full kasko men er medlem av RS av 2 grunner: sparer mye i forsikringspremie støtter en veldig god sak hjelp får man uansett hvor man er medlem eller hva slags forsikring man har Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 4.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 Moderbåten er ikke så mye større enn jolla nei, men nå er det jo ikke størrelsen det kommer an på. Har dette på papiret ja :) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Februar.2019 Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 Harald- skrev for 21 timer siden: Er det fordelsaktiv å være medlem i redningselskapet når jeg er forsikret hos Fender Marine? Les vilkårene i forsikringa vs medlemsfordelene hos RS Harald- skrev for 21 timer siden: Får jeg samme hjelp ved å ringe dem når jeg ligger midtfjords og trenger assistanse? Les vilkårene i forsikringa vs medlemsfordelene hos RS ------------ Jeg gjorde det selv en gang og endte med begge deler, både forsikring og RS. Rs hadde "noe mer" å tilby, forsikringa hadde kun ren assistanse i x timer til x sted etter avtale med forsikringa, som må kontaktes før en søker assistanse. Min konklusjon var at RS var både enklere å bedre å forholde seg til. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 4.Februar.2019 Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 Betaler Redningsselskapet, jeg. Håper ikke jeg får bruk for det, men det gjør sjøen sikrere for alle. Og den kan jo være meg en dag, som trenger det. Ser på det som en bidrag til fellesskapet - og jeg er jo selv en del av det. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 4.Februar.2019 Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 Bruker båten mykje på vestlandskysten. Betaler sjølvsagt rekninga til Redningsselskapet. Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 4.Februar.2019 Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 Betaler mitt medlemskap i RS, og krysser fingre for at noen andre nyter godt av det - og at jeg slipper å benytte meg av tjenestene jeg betaler for. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Februar.2019 Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 (redigert) Fender Marine eller andre forsikringsselskap har jo ingen redningsskøyter som kan hjelpe deg. Om folk dropper medlemskap i RS så har ikke forsikringsselskap, kystradio eller hovedredningssentral redningsskøyter å sende ut for å assistere deg når du trenger det. Med dagens ordning er RS avhengig av at vi bidrar for at beredskapen skal kunne holdes høy. Redigert 4.Februar.2019 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 4.Februar.2019 Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 (redigert) Jeg betaler gjerne den tusenlappen til RS for å samtidig støtte arbeidet dere og få hjelp når jeg trenger det. Hvis de er like professjonelle på norsk side som de er på svenskesiden er de vel verd kronene. Redigert 4.Februar.2019 av tilplan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 4.Februar.2019 Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 Hvor stor andel av driftsbudsjettet til RS kommer fra medlemskontingent? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mouche Svart 4.Februar.2019 Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 (redigert) 16 minutes ago, Fru Jacobsen said: Hvor stor andel av driftsbudsjettet til RS kommer fra medlemskontingent? Under 20% og skøytene er vel stort sett alle sammen gitt i gave av rike skipsredere som har tjent pengene på skip som seiler under fremmed flagg og med utlendinger ombord? Rettelse; De utgjør 13.3% av samlede inntekter for 2017 i følge regnskapet til selskapet. Redigert 4.Februar.2019 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Furu Svart 4.Februar.2019 Del på Facebook Svart 4.Februar.2019 Rs er vel no en del av Statens SAR operative flåte, og får stats støtte.)Om det er nok eller ikkje får andre ta opp) betaler selv ikkje for medlemsskap og bruker båter hele året. Regner med å måtte betale noe ved hjelp, og regner med å få hjelp den dagen det skulle skje noe livs truende, totalt uavhengig av forsikringen som kommer i andre rekke Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
MaSa Svart 5.Februar.2019 Del på Facebook Svart 5.Februar.2019 Svaret på spm er vel nei, så lenge vilkårene dekker dette. mange forsikringsselskap har samarbeid med diverse andre rundt kysten som kan komme deg til unnsetning, fiskeskøyter,taxibåter osv . Fikk jeg beskjed om av mitt selskap i allefall. Men i 99-100 tilfeller så er det jo Rs som dukker opp, da dem oftest er mest effektive og raskest på stedet. men om alle tenker slik at jeg trenger ikke medlemskapet mitt, og lar være og betale . Ja da en dag står man plutselig der uten redningsskøyter som kan bistå. Og en annen ting er at så lenge du er i NØD så vil du få umiddelbar hjelp uansett kostnadsfritt til nærmeste havn, men om du ligger trygt fortøyd til anker eller land inne i en rolig bukt så er du ikke i nød og måtte betale om du trenger bistand uten medlemskap. så hvis 1000kr velter båtbudsjettet så burde man kanskje vurdere noe annet, om det er politiske årsaker til at man velger la være så er det en annen sak . snart vår og båtliv igjen nå ? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Ida Marie III Svart 5.Februar.2019 Del på Facebook Svart 5.Februar.2019 MaSa skrev 41 minutter siden: men om du ligger trygt fortøyd til anker eller land inne i en rolig bukt så er du ikke i nød og måtte betale om du trenger bistand uten medlemskap. Om du tror du får gratis assistanse i en slik situasjon, MED medlemskap.... Så bør du lese avtalen du har med RS en gang til... Kjenner folk ned totalmedlemskap som har fått regninger på over 30.000 fra RS... Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 5.Februar.2019 Del på Facebook Svart 5.Februar.2019 (redigert) Har vært og er frivillig på skøyte på 4 året, og ligger du i uthavn med problemer så får du hjelp til nærmeste havn med medlemskap. ligger du derimot med feil i Kragerø gjestehavn så blir du ikke berget, men man kommer og bistår med det man kan for det.. Om noen har fått 30.000 kr i regning så må det være etter å ha blitt slept til ønsket havn langt vekk . skulle gjerne likt og sett den regningen og hørt forklaringene . husk at det er hjelp i 3 tiner t/r basestasjon med medlemskap om mAn ikke er i nød, men på det punktet er man alltid fleksible . Redigert 5.Februar.2019 av MaSa (see edit history) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2019 Del på Facebook Svart 5.Februar.2019 Ja, deres fleksibilitet har jeg også opplevet. Jeg fikk motorstopp i Sandebukten ved Holmestrand, og kontaktet RS for slep over fjorden til hjemmehavnen Son der det er båtverksted. Men jeg måtte vente en del da de selv hadde motorproblemer, - greit nok. Men problemet var at jeg lå utsatt til, så da en kamerat kom forbi som skulle til Holmestrand, slepte han meg til kai der slik at jeg lå trygt til kai. Dette informerte jeg RS om, og det var helt greit, det var jo omtrent samme avstand til Son. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Februar.2019 Del på Facebook Svart 5.Februar.2019 (redigert) Er en gjeng på FB "båtfolk på FB" og andre sosial media som har lagt sitt hat på RS etter de assisterte i Middelhavet under flyktningkrisen 2015. De driver på fortsatt, benytter enhver anledning til å rakke ned på RS. I 2015 var de tydelige på hvorfor, i årene etterpå bruker de andre forklaringer, men motivasjonen er den samme. De har kjørt kampanje i fire år, på vei inn i det femte for å straffe RS. --- Fæle folk som driver med det greiene der... Redigert 5.Februar.2019 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 5.Februar.2019 Del på Facebook Svart 5.Februar.2019 MaSa skrev for 1 time siden: Har vært og er frivillig på skøyte på 4 året, og ligger du i uthavn med problemer så får du hjelp til nærmeste havn med medlemskap. ligger du derimot med feil i Kragerø gjestehavn så blir du ikke berget, men man kommer og bistår med det man kan for det.. Om noen har fått 30.000 kr i regning så må det være etter å ha blitt slept til ønsket havn langt vekk . skulle gjerne likt og sett den regningen og hørt forklaringene . husk at det er hjelp i 3 tiner t/r basestasjon med medlemskap om mAn ikke er i nød, men på det punktet er man alltid fleksible . Vedkommende fikk akutt lekkasje i hylsen. RS kom og pumpet ham tom, og ville nød.rep. hylsen... han lå ved en forholdsvis øde kai rett sør for Bergen. Etter som dette var på fastlandet ville de bare forlate ham der...men tilbød seg å slepe ham til Askøy, siden det var der han hadde hjemmehavn, og også der RS hadde base, og skulle til... Vel fremme fikk han en regning på drøyt 30.000 ..han er ikke total medlem lengre... Det var mange i vår forening som gav faen i årets neste innbetaling etter den hendelsen... Forsikringsselskapet hans betalte regningen.... At enkelte må dra politikk inn i alt er bare så ?....... men ikke overaskende fra den kanten...? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.Februar.2019 Del på Facebook Svart 5.Februar.2019 3 hours ago, MaSa said: men om alle tenker slik at jeg trenger ikke medlemskapet mitt, og lar være og betale . Ja da en dag står man plutselig der uten redningsskøyter som kan bistå. Det er kun 13% av selskapets utgifter som dekkes av ditt medlemskap og derfor 87% som dekkes på andre måter, spesielt statlig støtte. I tillegg er vel båtene stort sett alle sammen gaver så her tror jeg du tar feil. For meg hadde det vært helt greit, ja ville ha fått min stemme, om 100% var dekket over statsbudsjettet for det går vekk mange kroner i administrasjon av medlemsskap og utgifter til slikt. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.