Jump to content

Selva 4 takt, erfaringer?

Snafu3000

Recommended Posts

3 minutes ago, jerognal said:

Er du sååå sikker på det Korsfjord? Mener å huske det var MYE reklamasjoner på Selva når de kom. Så at alt er Yamaha der inni er ikke jeg så sikker på....

Det finnes mange eksempler på lisensproduserte ting som har stort sett samme deler som originalen ,men pga dårlig montering og kvalitetskontroll ikke får samme kvalitet og stabilitet!  Skal ikke påstå at den er dårligere enn Yamaha! Kjenner en som har hatt en, uten noen form for problemer

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Og det finnes eksempler på andre merker som har blandet Yamaha-deler og egenproduserte. Det gikk rake veien til bloksberg. Var det ikke MErcury som en tid hadde Yamaha-blokk eller topp? Med voldsommer korrosjonsproblemer grunnet forskjellige legeringer? Korriger meg om husken min er dårlig, men det sikreste er nok å holde seg til Yamaha. Da vet du det varer..... Skal aldri ha noe annet enn Yamaha-motor.

Min Mercury fra 2002 er en Yamahamotor, men det er ingen tegn til korosjonsproblemer. Noen mindre motorer har blitt plaget. Man må undersøke hver enkelt motor, det går ikke an å bastant si at alle samarbeid har feilet!!!  I bilverdenen og for innenbordsmotorer er det jo helt vanlig med samarbeid på tvers av merkene!

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

jerognal skrev 28 minutter siden:

Er du sååå sikker på det Korsfjord? Mener å huske det var MYE reklamasjoner på Selva når de kom. Så at alt er Yamaha der inni er ikke jeg så sikker på....

Ut fra det jeg har lest, så ja.

Selvas 2-taktere derimot, skal ha vært en helt annen historie. Men jeg har ikke noen personlig erfaring med dem. 

jerognal skrev for 2 timer siden:

Ok så da var det kanskje 2-takterne som var ubrukelig. Er begynt å bli gammel og husken er likedan.... :-)

Det har vært mye styr med totakterne ja, verksteder som ikke ville ta de inn osv. Jeg sjekket litt opp før jeg kjøpte, og fikk flere forsikringer om at dette er samme motor, se også testen jeg linket til over:

"Selva 115 er en teknisk tvilling av Yamaha F115,"

Jeg skal snart selge, så vi må jo ikke skape et unødig dårlig rykte for oss som har disse motorene...;) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...