Stekepanne Startet 4.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2019 Hallo. Har en Beneteau Oceanis fra 2008. Bak på badeplattformen er det to deksler som skjuler no lufte-kanaler (eller noe i den gata). disse har blitt velsig gule av sola og har begynt å flasse. Hvordan anbefaler dere å få disse pene igjen? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2019 Ser ut som en dårligere kvalitet gelcoat på de dekslene! men her er det nok bare å gå på med rubbing polish og voksing har du maskin er nok det det beste Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Stekepanne Svart 4.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2019 Hva med de områdene hvor det er flakket av? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2019 Vil tro at disse dekslene er av en annen type plast siden de oppfører seg annerledes enn resten. I så fall er nok lakkering eller bytte de alternativene du har. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
imens Svart 4.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2019 (redigert) Dette er nok en annen plasttype ja. Ville prøvd med rubbing først for å sjå om det vart forskjell. Viss ikkje det gir resultat hadde eg prøvd å ta av panelene, pusse over med litt fint sandpapir for deretter male over med topcoat i riktig farge. Det kan hende det fungerer med Plasti Dip spray også. Prøver du på innsiden av dekselet først så er det bare å droppe arbeidet og skru det på plass igjen om ikkje du får ønsket resultat. Edit: Om du virkelig ønsker å gå til verks så lager du ei form av dekselene og lager en kopi i glassfiber. Redigert 4.Februar.2019 av imens (see edit history) Sitér dette innlegget 2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.) Link to post
Stekepanne Svart 4.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2019 Tusen takk for gode svar. Har pris på nye, og jeg skal i allefall gjøre et forsøk eller to, på å få de bedre. Har aldri lagt på topcoat på noe som helst, men det er kanskje ikke så vanskelig? Males det på med pensel og blir fortsatt pent? Sitér dette innlegget Link to post
imens Svart 4.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2019 (redigert) Har aldri lagt topcoat sjølv heller men ut frå det eg har sett og lest så skal pensel eller rulle fungere fint. https://www.jotun.com/no/no/b2c/how-to/boats/paint-with-topcoats.aspx Redigert 4.Februar.2019 av imens (see edit history) Sitér dette innlegget 2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.) Link to post
index Svart 5.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2019 Tror topcoat blir alt for hardt på den plasten der. Prøv heller emaljelakk. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Capt.Yorgoz Svart 5.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2019 For å angripe dette problemet vil jeg ha forsøkt retrobrite teknikker. Dette er noe alle gamle pc'er tastatur etc.. får etterhvert. Så hvis du googler reteobrite vil du finne mange metoder å angripe dette problemet på. Det er hydrogenperoxid som går igjen som som løsning sammen med uv lys. (Sollys) Her er metoden godt forklart ? Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 5.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2019 Dessuten mye morsomheter og holdbart en å lakkere plastikken ? Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 6.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2019 Leverandør sier at det er Gelcoat som ligger på panelene. I mitt hode er det vel lettere å bruke topcoat og trolig få ca samme finish? Så slipper jeg alt surret med å få gelcoat til å herde!? @Capt.Yorgoz takk for tips, jeg har faktisk vært inne på denne «behandlingen» tidligere, men slo det fra meg siden det laget med et-eller-annet har begynt å flakke av og må da ordnes uansett. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2019 Det kan vel umulig stemme! Det ser da vitterlig ut som en lakk som flasser her? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
eysteind Svart 6.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2019 Jeg vasket mine ventilrister med WC-rens med klor. De ble som nye! Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 6.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2019 6 hours ago, index said: Det kan vel umulig stemme! Det ser da vitterlig ut som en lakk som flasser her? Det er min tanke også! Det som flasser er kjempe tynt, samme som lakk. Derfor holder jeg en knapp på å slipe og legge ny topcoat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.