Jump to content

Paneler gulnet og flasset. Hvordan få pene?

Stekepanne

Recommended Posts

Dette er nok en annen plasttype ja. Ville prøvd med rubbing først for å sjå om det vart forskjell. Viss ikkje det gir resultat hadde eg prøvd å ta av panelene, pusse over med litt fint sandpapir for deretter male over med topcoat i riktig farge.
Det kan hende det fungerer med Plasti Dip spray også.

Prøver du på innsiden av dekselet først så er det bare å droppe arbeidet og skru det på plass igjen om ikkje du får ønsket resultat.

Edit: Om du virkelig ønsker å gå til verks så lager du ei form av dekselene og lager en kopi i glassfiber.

Redigert av imens (see edit history)

2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.)

For å angripe dette problemet vil jeg ha forsøkt retrobrite teknikker. Dette er noe alle gamle pc'er tastatur etc.. får etterhvert. Så hvis du googler reteobrite vil du finne mange metoder å angripe dette problemet på. Det er hydrogenperoxid som går igjen som som løsning sammen med uv lys. (Sollys) 

Her er metoden godt forklart ?

Leverandør sier at det er Gelcoat som ligger på panelene. I mitt hode er det vel lettere å bruke topcoat og trolig få ca samme finish? Så slipper jeg alt surret med å få gelcoat til å herde!?

@Capt.Yorgoz takk for tips, jeg har faktisk vært inne på denne «behandlingen» tidligere, men slo det fra meg siden det laget med et-eller-annet har begynt å flakke av og må da ordnes uansett.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...