
Tom R
Ved oppstart av motoren og igangkjøring så oppdager jeg altså at det drypper fra eksosbendet. Etter litt mer testing får jeg bekreftet at det er der det kommer fra. Etter å ha fått avmontert eksosbendet ser jeg hvorfor på undersiden;
Er nå i gang med å pusse ned rusten. Viser seg at det primært er problem rundt sprekk-dannelsene. Har notert meg at temperaturen ikke skal over 120 grader i slike bend, iallfall ikke over 130 grader, derfor tror jeg at jeg skal prøve å reparere denne med stålplast fra Clas Ohlson (skal tåle 160 grader) fremfor å kjøpe ny del som koster ca. 5000 kr med plata bendet skrus inn i. To be continued.
Båten er nå ferdig malt utvendig; Bengalakk eggehvit som nytt toppstrøk;
Har for øvrig også bygd om kjølemedium kretsen (med frostvæske Glykol) til å inkludere utvekslinggiret bakerst (som tidligere sjøvannet gikk via), slik at sjøvannet nå kun går inn i Sjøvannspumpe, inn i varmeveksler, og ut eksosbendet. All annen kjøling går på intern kjølemediumkrets.