Jump to content

Edit History

pacuare

pacuare

De som reiser på budsjett har ofte glassfiber / alu jolle. De er enklere å ro. Var hyggelig å se ett eldre ektepar sitte på midttofta på en liten glassfiberjolle og ro med hver sin åre inn for å kjøpe ferske baguetter hver morgen vi lå ved en eksotisk øy. Alle med rib/gummijolle brukte motor inn til land.

En klar ulempe er at en rib kan en fortøye med en tamp i båten, mens en alu båt vil lage riper hvis den slår mot båten i litt svell. Er det egen båt er det en del av vurderingen. Men vanlig å besøke andre båter, der kan en ikke fortøye slik at en lager riper. Enkelte seilere er helt hysteriske (meg inkludert).

Vær også obs på at jolla heises opp hver natt. En lett alu jolle vil kanskje være lettere?

Jeg er ikke i tvil, hadde valgt en liten gummijolle, den holder en jordomseiling hvis den er bra når dere drar. Overraskende vanlig med RIB og 10 hk totakter. Ser fordelen, men ser flere fordeler med mindre jolle med 2 hk motor. Har seilt med både gummijolle og glassfiber ombord samtidig, og det fungerte bra. Fint å kunne ro, er ikke veldig glad i påhengsmotorer. Men ulempen med stivt skrog er for store for meg.

pacuare

pacuare

De som reiser på budsjett har ofte glassfiber / alu jolle. De er enklere å ro. Var hyggelig å se ett eldre ektepar sitte på midttofta på en liten glassfiberjolle og ro med hver sin åre inn for å kjøpe ferske baguetter hver morgen vi lå ved en eksotisk øy. Alle med rib/gummijolle brukte motor inn til land.

En klar ulempe er at en rib kan en fortøye med en tamp i båten, mens en alu båt vil lage riper hvis den slår mot båten i litt svell. Er det egen båt er det en del av vurderingen. Men vanlig å besøke andre båter, der kan en ikke fortøye slik at en lager riper. Enkelte seilere er helt hysteriske (meg inkludert).

Vær også obs på at jolla heises opp hver natt. En lett alu jolle vil kanskje være lettere?

Jeg er ikke i tvil, hadde valgt en liten gummijolle, den holder en jordomseiling hvis den er bra når dere drar. Overraskende vanlig med RIB og 10 hk totakter. Ser fordelen, men ser flere fordeler med mindre jolle med 2 hk motor. Har seilt med både gummijolle og glassfiber, og det fungerte bra. Fint å kunne ro, er ikke veldig glad i påhengsmotorer. Men ulempen med stivt skrog er for store for meg.

• Create New...