Jump to content

Edit History

Gudrun

Gudrun

Tja, ville begynt med å lufte igjen. Det koster ingenting. Følg "boken" helt slavisk. Ta en og en kobling/filter. Er det da antydning til luft eller rusk? Du skriver filtrene var skitne ved bytting, åpnet igjen nå?  

Ville og sjekket det ikke er noe i propellen.

Har vært med det har lagt litt smuss igjen inne i en av tilkoblingene til dieseltilførsel som kun dukket opp da det ble blåst forsiktig (ja forsiktig!!)med trykkluft mot tanken.

Hvis det dukker opp luft igjen er det å se etter doble pakninger på filter etc. Ikke få som har fått seg en aha opplevelse der. Sjekk og for morkne slanger på sugesiden, dårlige slangeklemmer, sprukne nipler etc...

 

Hvis ikke noe av dette hjelper ville jeg vurdert å få sjekket dyser og dieselpumpe siden motoren har mistet kraft underveis.. En kompresjonstest er og noe å ha i bakhodet når dysene er ute for å forsikre seg om at alle sylindrene fortsatt er innenfor spec.

Nå er dette noe som koster penger, men skal i mange tilfeller kanskje og ha vært utført ihht til boken? Fant ikke akkurat den motoren ved å google.

 

Men som du sier: Dette er ikke noe å oppleve alene i åpent lende så hvis det ikke noe årsak finnes av dere ved lufting ville jeg tenkt på et verksted i nærheten. I de fleste tilfeller er det bare en "filleting" som er årsaken..

 

http://univa.no/forhandlere

 

Lagt til:

 

Er det denne? http://www.solediesel.com/portals/0/ftp/fichas/mid2_en.pdf

 

I såfall er den "selvluftende", men det og er beskrevet i boken.

 

Gudrun

Gudrun

Tja, ville begynt med å lufte igjen. Det koster ingenting. Følg "boken" helt slavisk. Ta en og en kobling/filter. Er det da antydning til luft eller rusk? Du skriver filtrene var skitne ved bytting, åpnet igjen nå?  

Ville og sjekket det ikke er noe i propellen.

Har vært med det har lagt litt smuss igjen inne i en av tilkoblingene til dieseltilførsel som kun dukket opp da det ble blåst forsiktig (ja forsiktig!!)med trykkluft mot tanken.

Hvis det dukker opp luft igjen er det å se etter doble pakninger på filter etc. Ikke få som har fått seg en aha opplevelse der. Sjekk og for morkne slanger på sugesiden, dårlige slangeklemmer, sprukne nipler etc...

 

Hvis ikke noe av dette hjelper ville jeg vurdert å få sjekket dyser og dieselpumpe siden motoren har mistet kraft underveis.. En kompresjonstest er og noe å ha i bakhodet når dysene er ute for å forsikre seg om at alle sylindrene fortsatt er innenfor spec.

Nå er dette noe som koster penger, men skal i mange tilfeller kanskje og ha vært utført ihht til boken? Fant ikke akkurat den motoren ved å google.

 

Men som du sier: Dette er ikke noe å oppleve alene i åpent lende så hvis det ikke noe årsak finnes av dere ved lufting ville jeg tenkt på et verksted i nærheten. I de fleste tilfeller er det bare en "filleting" som er årsaken..

 

http://univa.no/forhandlere

 

Lagt til:

 

Er det denne? http://www.solediesel.com/portals/0/ftp/fichas/mid2_en.pdf

 

Gudrun

Gudrun

Tja, ville begynt med å lufte igjen. Det koster ingenting. Følg "boken" helt slavisk. Ta en og en kobling/filter. Er det da antydning til luft eller rusk? Du skriver filtrene var skitne ved bytting, åpnet igjen nå?  

Ville og sjekket det ikke er noe i propellen.

Har vært med det har lagt litt smuss igjen inne i en av tilkoblingene til dieseltilførsel som kun dukket opp da det ble blåst forsiktig (ja forsiktig!!)med trykkluft mot tanken.

Hvis det dukker opp luft igjen er det å se etter doble pakninger på filter etc. Ikke få som har fått seg en aha opplevelse der. Sjekk og for morkne slanger på sugesiden, dårlige slangeklemmer, sprukne nipler etc...

 

Hvis ikke noe av dette hjelper ville jeg vurdert å få sjekket dyser og dieselpumpe siden motoren har mistet kraft underveis.. En kompresjonstest er og noe å ha i bakhodet når dysene er ute for å forsikre seg om at alle sylindrene fortsatt er innenfor spec.

Nå er dette noe som koster penger, men skal i mange tilfeller kanskje og ha vært utført ihht til boken? Fant ikke akkurat den motoren ved å google.

 

Men som du sier: Dette er ikke noe å oppleve alene i åpent lende så hvis det ikke noe årsak finnes av dere ved lufting ville jeg tenkt på et verksted i nærheten. I de fleste tilfeller er det bare en "filleting" som er årsaken..

 

http://univa.no/forhandlere

 

Gudrun

Gudrun

Tja, ville begynt med å lufte igjen. Det koster ingenting. Følg "boken" helt slavisk. Ta en og en kobling/filter. Er det da antydning til luft eller rusk? Du skriver filtrene var skitne ved bytting, åpnet igjen nå?  

Ville og sjekket det ikke er noe i propellen.

Har vært med det har lagt litt smuss igjen inne i en av tilkoblingene til dieseltilførsel som kun dukket opp da det ble blåst forsiktig (ja forsiktig!!)med trykkluft mot tanken.

Hvis det dukker opp luft igjen er det å se etter doble pakninger på filter etc. Ikke få som har fått seg en aha opplevelse der. Sjekk og for morkne slanger på sugesiden, dårlige slangeklemmer, sprukne nipler etc...

 

Hvis ikke noe av dette hjelper ville jeg vurdert å få sjekket dyser og dieselpumpe siden motoren har mistet kraft underveis.. En kompresjonstest er og noe å ha i bakhodet når dysene er ute for å forsikre seg om at alle sylindrene fortsatt er innenfor spec.

Nå er dette noe som koster penger, men skal i mange tilfeller kanskje og ha vært utført ihht til boken? Fant ikke akkurat den motoren ved å google.

 

Men som du sier: Dette er ikke noe å oppleve alene i åpent lende så hvis det ikke noe årsak finnes av dere ved lufting ville jeg tenkt på et verksted i nærheten.

 

http://univa.no/forhandlere

 

Gudrun

Gudrun

Tja, ville begynt med å lufte igjen. Det koster ingenting. Følg "boken" helt slavisk. Ta en og en kobling/filter. Er det da antydning til luft eller rusk?

Ville og sjekket det ikke er noe i propellen.

Har vært med det har lagt litt smuss igjen inne i en av tilkoblingene til dieseltilførsel som kun dukket opp da det ble blåst forsiktig (ja forsiktig!!)med trykkluft mot tanken.

Hvis det dukker opp luft igjen er det å se etter doble pakninger på filter etc. Ikke få som har fått seg en aha opplevelse der. Sjekk og for morkne slanger på sugesiden, dårlige slangeklemmer, sprukne nipler etc...

 

Hvis ikke noe av dette hjelper ville jeg vurdert å få sjekket dyser og dieselpumpe siden motoren har mistet kraft underveis.. En kompresjonstest er og noe å ha i bakhodet når dysene er ute for å forsikre seg om at alle sylindrene fortsatt er innenfor spec.

Nå er dette noe som koster penger, men skal i mange tilfeller kanskje og ha vært utført ihht til boken? Fant ikke akkurat den motoren ved å google.

 

Men som du sier: Dette er ikke noe å oppleve alene i åpent lende så hvis det ikke noe årsak finnes av dere ved lufting ville jeg tenkt på et verksted i nærheten.

 

http://univa.no/forhandlere

 



×
×
  • Create New...