Scand Baltic Startet 9.Februar.2019 Del på Facebook Startet 9.Februar.2019 Har en Garmin 520s plotter som tidvis ikke finner igjen posisjonen. Kan fungere en stund, for så å bare komme med et blinkene spørsmålstegn over forrige posisjon når den blir skrudd på igjen. Også kommer dette skjermbildet: Mener å ha lest et sted at det kan være et internt minnebatteri som må byttes. Noen med erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 9.Februar.2019 Del på Facebook Svart 9.Februar.2019 Hiver meg på ! Skjer meg iblandt også. Som regel når den har vært ubrukt en stund. Det spøsmålet har jeg fått ofte på skjermen min,gjærne med helt feil dato og år. Så trykker jeg nei og den søker videre.Men sjelden den treffer rett dato og år. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 9.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2019 Har prøvd å trykke både ja og nei, men blir som regel bare stående å blinke med spørsmålstegn. Oftest skjer det hvis vi har forflyttet oss til et annet sted uten at plotteren har vært påslått. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 9.Februar.2019 Del på Facebook Svart 9.Februar.2019 Er vel oppladbart batteri på disse , Prøv å la den stå på feks. over natten slik att intern batteriet får tid til å ta til seg noe lading. Hvis ikke det hjelper hadde vel ej forsøkt med batteri bytte. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Scand Baltic Svart 9.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2019 Det kan kanskje være en løsning. Den står aldri på lenge om gangen. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 10.Februar.2019 Del på Facebook Svart 10.Februar.2019 Min lå i opplag i tre år og da tok det meget lang tid før den fikk satelitt fix. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 10.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2019 Men tullet den noe mer etter at den fant satelittene igjen pipe? Og hvor lang tid er meget lang tid? Min varierer gjennom sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 10.Februar.2019 Del på Facebook Svart 10.Februar.2019 (redigert) Jeg er litt usikker på hvor lang tid det egentlig tok da denne båten ikke blir noe særlig brukt annet enn til badebåt. Den går skjeldent lengre en 15- 20 min av gangen ut til noen øyer men plutselig fikk den satelittfix etter noen turer frem og tilbake. Etter det har den virket som normalt og finner nå satelitter i løpet av kort tid. Hadde egentlig avskrevet den som defekt men hadde den på for å se vanntemp og delvis bruke ekoloddet. Redigert 10.Februar.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 10.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2019 Skjønner. Ganske likt min bruk. Noen andre med erfaring/ tips? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.