Jump to content

Edit History

R.O

R.O

Jeg brukte mye tid i fjor til å kikke på Bavaria 29 og 30 sport. Var å kikket på 4-5 båter, og vi var på nippen til å kjøpe to av dem. Kona som forelsket seg helt i denne båten.  Hadde salg av egen båt gått 2-3 dager fortere hadde jeg hatt en Bavaria 29 sport i dag. Dro senere fra Oslo til Kristiansand for å kjøpe en Bavaria 30 sport i september, etter at egen båt var solgt. Pris var avtalt og div praktisk ting ordnet. Etter en 40min prøvetur i litt rufsete vær gikk det plutselig opp for meg at jeg ikke kunne kjøpe denne båten. Sikten ut er rett og slett for dårlig, dette er samme på 29 og 30, men 29 har i tillegg til dårlig sikt rotet litt til med førerplassen, stor kloss som gjør at du må sitte skjevt på sete. De har nok hatt mer fokus på design enn praktisk bruk, vinduene er for lave, og babord vindu har ikke visker. Mye av gleden med motorbåt er og kunne sitte inne i dårlig vær med god sikt ut..  På tross av ovennevnte svakheter holdt vi på å kjøpe både en 29 og 30, da vi likte veldig godt de øvrige løsningene, mye plass, store senger, tilkomst fra akterdekk og fremover osv.. Men på en litt lengre prøvetur skjønte jeg at sikt ville bli et irritasjonsmoment for min del... Husker også at utgavene med KAD ble avskrevet, for dau, D6 funket mye bedre. Med mindre du har ubegrenset budsjett så blir det kompromiss, man får ikke alt. Vi endte opp med en Marex 300 SC, den er vi veldig fornøyd med, og førerplassen er noe av det beste jeg har kjørt i denne størrelsen, full oversikt i all slags vær. Litt traustere design, men det er prisen å betale for "panorama" vinduer på en båt... 

R.O

R.O

Jeg brukte mye tid i fjor til å kikke på Bavaria 29 og 30 sport. Var å kikket på 4-5 båter, og vi var på nippen til å kjøpe to av dem. Kona som forelsket seg helt i denne båten.  Hadde salg av egen båt gått 2-3 dager fortere hadde jeg hatt en Bavaria 29 sport i dag. Dro senere fra Oslo til Kristiansand for å kjøpe en Bavaria 30 sport i september, etter at egen båt var solgt. Pris var avtalt og div praktisk ting ordnet. Etter en 40min prøvetur i litt rufsete vær gikk det plutselig opp for meg at jeg ikke kunne kjøpe denne båten. Sikten ut er rett og slett for dårlig, dette er samme på 29 og 30, men 29 har i tillegg til dårlig sikt rotet litt til med førerplassen, stor kloss som gjør at du må sitte skjevt på sete. De har nok hatt mer fokus på design enn praktisk bruk, vinduene er for lave, og sidevinduet har ikke visker. Mye av gleden med motorbåt er og kunne sitte inne i dårlig vær med god sikt ut..  På tross av ovennevnte svakheter holdt vi på å kjøpe både en 29 og 30, da vi likte veldig godt de øvrige løsningene,. mye plass, store senger, tilkomst fra akterdekk og fremover osv.. Men på en litt lengre prøvetur skjønte jeg at sikt ville bli et irritasjonsmoment for min del... Husker også at utgavene med KAD ble avskrevet, for dau, D6 funket mye bedre. Med mindre du har ubegrenset budsjett så blir det kompromiss, man får ikke alt. Vi endte opp med en Marex 300 SC, den er vi veldig fornøyd med, og førerplassen er noe av det beste jeg har kjørt i denne størrelsen, full oversikt i all slags vær. Litt traustere design, men det er prisen å betale for "panorama" vinduer på en båt... 

• Create New...