Jump to content

Edit History

pipe

pipe


 

index skrev On 20.2.2019 at 8.25:

Selv ikke Volvo Penta kan heve seg over naturlovene. Jeg tipper at motoren din er fullstendig igjengrodd pga feil termostat. Prøv Systemrens.

OMC hever seg også over naturlovene til forumets saltvann kjøling eksperter.
Min erfaring er at saltvann kjøling ekspertene her inne har helt andre erfaringer enn det jeg har gjort meg etter å eid en saltvannkjølt 4,3l omc i over tyve år på hytte båten.
Den orginale OMC manualen som fulgte med båten når den var ny opererer også med ca 80 grader som driftstempratur.
Den manualen omhandler ikke ferkvannkjølte motorer i det hele tatt så i den er det ingen fare for forveksling.
Kjøpte man denne SeaRay ny var OMC 4,3l saltvannkjølt motor standard men man kunne betale ekstra for Mercruser med ferskvannkjøing.


Jeg skal i denne posten hoppe over levetiden på saltvannkjølte motorer og manifolder sin levetid men der er min erfaring grovt anledes enn forumets saltvannkjølings eksperter.
Dog kan jeg røpe at den orginale saltvannkjølte motoren ikke lever lenger som følge av defekte rådelager for 3-4 år siden.
Jeg kom til at det var bedre å kjøpe en ny long block enn å bruke 2/3 av prisen på å overhale den gamle motoren i fra 1986.
 

I dag har den ny motoren marinisering i fra Mercruser, også her ligger tempraturen på ca 80 grader hvis man kjører med 3000 o/min.
Dog når jeg ikke over 60 grader på tomgang og motortempen dropper ned i fra 80 grader når jeg ikke går i plan.
Det gjorde ikke den gamle motoren som lå på 80 grader nesten uansett.
Med tanke på min erfaring med saltvannkjøte motorer som har driftstemp på 80 grader så lever jeg godt med det.
Noen ganger er det deilig å gi beng i naturlover og selvutnevnte eksperter.

pipe

pipe


 

index skrev On 20.2.2019 at 8.25:

Selv ikke Volvo Penta kan heve seg over naturlovene. Jeg tipper at motoren din er fullstendig igjengrodd pga feil termostat. Prøv Systemrens.

OMC hever seg også over naturlovene til forumets saltvann kjøling eksperter.
Min erfaring er at saltvann kjøling ekspertene her inne har helt andre erfaringer enn det jeg har gjort meg etter å eid en saltvannkjølt 4,3l omc i over tyve år på hytte båten.
Den orginale OMC manualen som fulgte med båten når den var ny opererer også med ca 80 grader som driftstempratur.
Den manualen omhandler ikke ferkvannkjølte motorer i det hele tatt så i den er det ingen fare for forveksling.
Kjøpte man denne SeaRay ny var OMC 4,3l saltvannkjølt motor standard men man kunne betale ekstra for Mercruser med ferskvannkjøing.


Jeg skal i denne posten hoppe over levetiden på saltvannkjølte motorer og manifolder sin levetid men der er min erfaring grovt anledes enn forumets saltvannkjølings eksperter.
Dog kan jeg røpe at den orginale saltvannkjølte motoren ikke lever lenger som følge av defekte rådelager for 3-4 år siden.
Jeg kom til at det var bedre å kjøpe en ny long block enn å bruke 2/3 av prisen på å overhale den gamle motoren i fra 1986.
 

I dag har den ny motoren marinisering i fra Mercruser, også her ligger tempraturen på ca 80 grader hvis man kjører med 3000 o/min.
Dog når jeg ikke over 60 grader på tomgang og motortempen dropper ned i fra 80 grader når jeg ikke går i plan.
Det gjorde ikke den gamle motoren som lå på 80 grader nesten uansett.
Med tanke på min erfaring med saltvannkjøte motorer som har driftstemp på 80 grader så lever jeg godt med det.

pipe

pipe


 

index skrev On 20.2.2019 at 8.25:

Selv ikke Volvo Penta kan heve seg over naturlovene. Jeg tipper at motoren din er fullstendig igjengrodd pga feil termostat. Prøv Systemrens.

OMC hever seg også over naturlovene til forumets saltvann kjøling eksperter.
Min erfaring er at saltvann kjøling ekspertene her inne har helt andre erfaringer enn det jeg har gjort meg etter å eid en saltvannkjølt 4,3l omc i over tyve år på hytte båten.
Den orginale OMC manualen som fulgte med båten når den var ny opererer også med ca 80 grader som driftstempratur.
Den manualen omhandler ikke ferkvannkjølte motorer i det hele tatt så i den er det ingen fare for forveksling.
Kjøpte man denne SeaRay ny var OMC 4,3l saltvannkjølt motor standard men man kunne betale ekstra for Mercruser med ferskvannkjøing.
Jeg skal i denne posten hoppe over levetiden på saltvannkjølte motorer og manifolder sin levetid men der er min erfaring grovt anledes enn forumets saltvannkjølings eksperter.
Dog kan jeg røpe at den orginale saltvannkjølte motoren ikke lever lenger som følge av defekte rådelager for 3-4 år siden.



×
×
  • Create New...