Jump to content

Edit History

pipe

pipe

index skrev 1 time siden:

Det er ditt valg. Det er ikke jeg som har bestemt at saltvann krystalliserer seg ved 67-68 grader.. .

Du kan godt si det er mitt valg men føler kanskje motorprodusenten også har tatt ett valg.
Thermostaten orginalt er 160F/72C. som gir normal temp område opp mot 80c.

Beskrevet både i deleliste og i instruksjonsboken til raw water coling

Mulig det går å få tak i en thermostat med lavere åpningsgrader men har ikke lyst til å kjøre rundt med halv varm motor på 60c som skaper andre problemer

pipe

pipe

index skrev 57 minutter siden:

Det er ditt valg. Det er ikke jeg som har bestemt at saltvann krystalliserer seg ved 67-68 grader.. .

Ja det er mitt,VP,Mercruser og OMC sitt valg som bruker thermostater på 160F/72C på Raw Wather motorer.

pipe

pipe

index skrev 51 minutter siden:

Ja det er mitt,VP,Mercruser og OMC sitt valg som bruker thermostater på 160F/72C på Raw Wather motorer.
Faktisk lavere thermostat temp enn jeg trodde.

pipe

pipe

index skrev 19 minutter siden:

Mulig det men tydeligvis lite problemer med dette da produsentene velger å la motorene gå med ca 80 grader.
I tilegg så gikk den gamle motoren min i nesten 30 år uten problemer med kjøling så satser på 30 år til med ny motor.

Men ja det er mitt valg og produsentene sitt men alternativet er å kjøre rundt med for lav kjølevannstempratur.
Disse motorene er ikke konstruert for å gå halv varme på ca 60 grader så det skulle ikke forundret meg om dette alternativet er dårligere.

• Create New...