huko Startet 13.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2019 Jeg har en d2 75 hk volvo penta med et seildrev 150 s.Når jeg gir full hendel på motoren, så slipper propellen taket og motoren ruser opp.Hva kan det være? Propellen er i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 13.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2019 Om du har fast propell kan det være vulkaniseringen på propellen. Vis ikke må det jo være koblingen (Clutsen) Lavt giroljetrykk eller utslitte lameller. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2019 Tror det er klokobling i drevet, ikke sikker. Vanligste feilen er vulkingen i propellnavet som slipper. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2019 (redigert) Det er vel konuser og ikke klokoblinger i seildrevene fra både Yanmar of VP, begge produseres av ZF. Tipper på at det er slitte konuser eller vulkingen i propellen om du har fast propell. Om du gir full pinne brått mens du ligger ved kai burde sluringen komme fra bunnen av. Konusene kan rubbes opp med smergel om det er de som slurer. Lavt giroljetrykk eller slitte lameller som nevnt over kan du glemme da dette ikke er et hydraulisk gir. Redigert 13.Februar.2019 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xsail Svart 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 (redigert) Hei huko, har fått samme problem på min motor. Fant du ut av problemet? Redigert 23.Juni.2022 av Xsail (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.