Kjellg Svart 19.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 Det som det ikke er spurt om er hvor du skal fiske? Innaskjærs eller utaskjærs? Sitter igjen med et inntrykk at mange nye båter er klasse C og de er vel ment brukt i beskyttet farvann i fjorder etc. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 19.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 Kjellg skrev 49 minutter siden: Det som det ikke er spurt om er hvor du skal fiske? Innaskjærs eller utaskjærs? Sitter igjen med et inntrykk at mange nye båter er klasse C og de er vel ment brukt i beskyttet farvann i fjorder etc. Bor i Trondheim om dagen så er ganske rolige forhold. Selv på vinteren. Tenkte å legge turen til Brønnøysund på sommerstid også da er det rolig. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 19.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 (redigert) Timmeeh skrev 12 minutter siden: Bor i Trondheim om dagen så er ganske rolige forhold. Selv på vinteren. Tenkte å legge turen til Brønnøysund på sommerstid også da er det rolig. Da må du over Folda.... :) Kan plutselig bli ganske heftig der, har jeg hørt Selv drifter jeg i samme forhold, men jeg valgte en klasse B båt.. Redigert 19.Februar.2019 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pitbullo Svart 19.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 Nå er ikke jeg noen fisker, men tenkte umiddelbart på Askeladden sin P-serie når jeg leste tråden. Som f.eks. denne: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=133915470 Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 19.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 Kjellg skrev 4 minutter siden: Da må du over Folda.... :) Kan plutselig bli ganske heftig der, har jeg hørt Selv drifter jeg i samme forhold, men jeg valgte en klasse B båt.. Hehe ja jeg gikk 21 foteten min fra brsund til Trondheim i fjor høst, men med god planlegging kjører man på godværsdager. Kan snike seg innaskjærs det meste av strekningen. Jeg tok en natt i abelvær og gikk videre neste morgen Flatangerleia. Skjerma en del det. Men siden båten gikk så sakte fikk jeg ikke godvær hele turen og det ble et jævla liv fra lysøysundet og rundt ørlandet. Baugen var vel under i de verste bølgene så det er et poeng at man burde være forberedt på litt vær. Men når man marsjer i 25 knop kommer man seg jo frem på 1 dag og ikke 3,hehe! Langtidsvarsel er verdt 0! Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 19.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 Pitbullo skrev 9 minutter siden: Nå er ikke jeg noen fisker, men tenkte umiddelbart på Askeladden sin P-serie når jeg leste tråden. Som f.eks. denne: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=133915470 Den så veldig kurant ut. Suzuki er jo en god kandidat det. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 19.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 Timmeeh skrev 5 minutter siden: Hehe ja jeg gikk 21 foteten min fra brsund til Trondheim i fjor høst, men med god planlegging kjører man på godværsdager. Kan snike seg innaskjærs det meste av strekningen. Jeg tok en natt i abelvær og gikk videre neste morgen Flatangerleia. Skjerma en del det. Men siden båten gikk så sakte fikk jeg ikke godvær hele turen og det ble et jævla liv fra lysøysundet og rundt ørlandet. Baugen var vel under i de verste bølgene så det er et poeng at man burde være forberedt på litt vær. Men når man marsjer i 25 knop kommer man seg jo frem på 1 dag og ikke 3,hehe! Langtidsvarsel er verdt 0! Joda, god planlegging er viktig. Båtene tåler nok veldig mye, men det er verre med oss levende skapninger Hadde selv en Yamarin klasse C båt og ble overrasket over et vær som ikke var meldt. Enda etter to år når jeg solgte båten så var det spor etter skoene til sønnen til kjæresten min. Han sa bare aldri mere. Hadde glassfiberen vært litt tynnere der han hadde føttene så hadde han nok trødd rett igjennom, så redd var han Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 19.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 Kjellg skrev 1 time siden: Joda, god planlegging er viktig. Båtene tåler nok veldig mye, men det er verre med oss levende skapninger Hadde selv en Yamarin klasse C båt og ble overrasket over et vær som ikke var meldt. Enda etter to år når jeg solgte båten så var det spor etter skoene til sønnen til kjæresten min. Han sa bare aldri mere. Hadde glassfiberen vært litt tynnere der han hadde føttene så hadde han nok trødd rett igjennom, så redd var han Været rår man ikke over, og det kan snu fort ja.. Hoff ikke noe særlig når det blir sånn :p Går an å få igjen troen på menneskeheten da og kjøpe brukt båt, så man er litt mer rustet for vær og vind. men da må det lånes på hus eller spares hinsides. Vi får se hva tiden bringer.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.