Morten1989 Startet 17.Februar.2019 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2019 Holder på og koble opp autopilot i båten og lurer på hva som er lurest mtp tilkobling av hydraulikken til drive enheten. 1. Koble meg inn med ett t-stykke på selve styresnekka og ha korte slanger til drive enhet, (lettere og lufte) 2. Koble meg inn med ett t-stykke på ror sylinderen og ha enten lange a og b slanger, eller en lang olje tank slange. Hva pleier folk og gjøre? Og hva er best? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2019 Pumpen kan du montere hvor som helst. Det beste er å montere den der det passer aller best. Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 17.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2019 Takk for kjapt svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 17.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2019 Jeg satte den nært styrepumpen. Monterte et t stykke bakpå pumpen og pressa hydraulikkslanger til autopilotpumpen. Kan stå hvor som helst ja så bare plasser den der det blir lettest å trekke slanger og strøm. Obs få pris på forhånd før du får pressa slanger. Har du en kjenning er det å anbefale. Ser noen bruker kobberrør og vannkoplinger men jeg foretrekker hydraulikk deler da blir det værtfall garantert tett. Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 18.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2019 Timmeeh skrev for 14 timer siden: Jeg satte den nært styrepumpen. Monterte et t stykke bakpå pumpen og pressa hydraulikkslanger til autopilotpumpen. Kan stå hvor som helst ja så bare plasser den der det blir lettest å trekke slanger og strøm. Obs få pris på forhånd før du får pressa slanger. Har du en kjenning er det å anbefale. Ser noen bruker kobberrør og vannkoplinger men jeg foretrekker hydraulikk deler da blir det værtfall garantert tett. Helt topp! takk for svar, jobber med hydraulikk selv så har tilgang på det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Foe Svart 19.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2019 Pumpa lager litt lyd når den jobber. Derfor bør du ikke montere ved ratt i styrhuset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.